۱۴۰۳/۰۲/۱۵

حضور هیات‌های خارجی در دوازدهمین نمایشگاه صنعت آسانسور و پله‌برقی

در دوازدهمین نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی، ۳۰ نفر از کشورهای مختلف خارجی در قالب هیات‌های تجاری حضور دارند.
حضور هیات‌های خارجی در دوازدهمین نمایشگاه صنعت آسانسور و پله‌برقی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ «علی مطیع‌جهانی» در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه آسانسور اظهار داشت: امسال طبق آمارها یکصد میلیون یورو قرارداد صادرات به کشورهای مختلف منعقد شده که آمار قابل قبولی است و به کشورهای حوزه عربی خلیج فارس، افغانستان، پاکستان و سوریه صادر می‌شود.

وی افزود: صنعت آسانسور به عنوان یکی از مهمترین صنایع کشور است که در حوزه صادرات ظرفیت‌های خوبی دارد.

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون با اشاره به رونمایی از محصولات جدید در صنعت آسانسور، گفت: با توجه به شرایط تحریمی امسال تولیدکنندگان محصولات جدیدی را تولید کردند که نشان‌دهنده خودکفایی در این صنعت است.

وی ادامه‌داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند که بحث صادرات از عوامل مهمی در رشد تولید است که در این زمینه برای حضور صنعتگران و تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مطیع جهانی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت آسانسور و پله برقی ۳۰ نفر از کشورهای خارجی در قالب هیات های تجاری حضور دارند، خاطرنشان‌کرد: برای توسعه تعاملات تجاری در این نمایشگاه برگزاری جلسات B۲B با فعالان این صنعت در نظر گرفته شده است که امیدواریم منجر به افزایش صادرات‌ شود.

وی بیان‌داشت: امسال نمایندگانی از کشورهای چین، ترکیه و آلمان به‌طور مستقیم در این نمایشگاه حضور دارند، صنعت آسانسور برای این کشورها مهم است و زمینه رقابت و تجارت جهانی را فراهم می‌کند.

تقویت صادرات با رعایت استانداردهای جهانی

«رضا تقی‌پور» نماینده مردم تهران در مجلس نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: رقابت در بازار جهانی و معرفی دستاوردها در نمایشگاه‌ها می‌تواند منجر به رفت و آمد هیات‌های تجاری و افزایش تعاملات و تقویت صادرات شود.

وی ادامه‌داد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای معرفی آخرین دستاوردها، گردهمایی عرضه کنندگان و اتحادیه ها در صنعت آسانسور و پله برقی و توسعه صادرات است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید متناسب با نیاز بازارهای جهانی و رعایت استانداردها، ایمنی‌ها را ارتقاء دهیم.

وی اظهار داشت: در ٢ سال اخیر که از نمایشگاه آسانسور بازدید می‌کنم شاهد دستاوردهای خوبی در این صنعت هستم، اتاق تعاون نیز در رفع موانع و تسهیل صادرات، حمایت های خوبی از صنعتگران انجام می‌دهد.

 دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی از ۲۳ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۲ توسط اتاق تعاون ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید