۱۴۰۳/۰۲/۱۴

تصویب 17 طرح سرمایه گذاری گردشگری در کرمانشاه

موافقت اصولی 17 طرح سرمایه گذاری گردشگری در سطح استان کرمانشاه انجام شد.
تصویب 17 طرح سرمایه گذاری گردشگری در کرمانشاه

به‌گزارش اخبار ساخته ها؛ داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری اولویت‌ مورد نیاز استان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: توجه به اشتغال‌زایی در استان و نقش گردشگری به عنوان محور توسعه استان، ضرورت توجه به طرح‌های گردشگری و تسهیل در سرمایه‌گذاری نیازمند یک اقدام جهادی است که در دستور کار اداره‌کل قرار گرفته است.

او ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری برای تسریع در روند صدور مجوزهای لازم برای طرح‌های سرمایه‌گذاری جلسات کمیته فنی به صورت منظم و هفتگی در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون جلسات کمیته فنی سرمایه‌گذاری در اداره‌کل با جدیت پیگیری و برگزار شده است، گفت: در جلسه اخیر ۲۷ طرح مورد بررسی قرار گرفت که با صدور موافقت اصولی برای ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در سطح استان موافقت شد.

او تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان است که برای ۱۲۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در سریع‌ترین زمان ممکن با نگاه مثبت و توسعه محور پاسخ استعلام‌های لازم را در دستور کار قرار دهند تا شاهد شکل‌گیری یک اقدام جهادی در استان برای تبدیل کرمانشاه به محور گردشگری غرب کشور باشیم.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه‌گذاران و فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی با حمایت‌های ویژه استاندار محترم استفاده خواهیم کرد.

در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه طرح‌هایی از شهرستان های روانسر، کنگاور، پاوه و کرمانشاه برای صدور موافقت اصولی مصوب شد که شامل ۴ طرح اقامتگاه بوم‌گردی، ۹ محوطه‌گردشگری، یک مورد پذیرایی بین‌راهی و ۳ مجتمع گردشگری هستند.

منبع خبر: میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید