۱۴۰۳/۰۲/۰۷

تسریع در ساخت و ساز با ساخت افقی مسکن

یک کارشناس مسکن گفت: ساخت مسکن در قالب پروژه های یک طبقه ای نقش بسیار موثری در کاهش هزینه ها و تسریع در روند ساخت دارد .
تسریع در  ساخت و ساز با ساخت افقی مسکن

خسرو جهانبخش عضو هئیت علمی دانشگاه هنر اصفهان درگفت گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها  با بیان اینکه قیمت تمام شده و هزینه های ساخت واحدهای مسکونی به ویژه پروژه های نهضت ملی مسکن با توسعه طرح های افقی مسکن بسیار کاهش می یابد گفت: طبق ارزیابی های که انجام داده ایم هزینه ساخت یک واحد  ۸۰ تا ۹۰ متری در قالب آپارتمان‌ سازی حدود ۸۴۰ میلیون تومان می‌شود اما برای ساخت یک واحد مسکونی حیاط دار با همین متراژ  تنها۳۸۴ میلیون تومان هزینه باید کرد.

او با تاکید بر اینکه  با اجرای طرح ساخت افقی مسکن شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌ها خواهیم بود گفت‌:برای ساخت یک واحد مسکونی حیاط دار کمتر از  یک سال زمان لازم است اما برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب آپارتمان‌ سازی  دو تا سه سال زمان  لازم است. 

جهانبخش ادامه داد: استفاده کمتر از مصالح ساختمانی و همچنین اجرای پروژه در قالب محله سازی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

براساس این گزارش دولت در نظر دارد بخش عمده ای از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را به ویژه در شهرهای که اراضی در آنها تامین شده را به صورت ساختمان های حیاط دار یا یک طبقه و به صورت تدریجی بسازد که همین امر نقش بسیار موثری در تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید