۱۴۰۳/۰۲/۰۶
درگفتگو ی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها

مقاومت بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن

نماینده مجلس گفت: با وجود قانون مجلس مبنی بر پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات بانک ها به بخش مسکن، همچنان مقاومت بانک ها در این بخش به چشم می خورد.
مقاومت بانک ها  برای پرداخت  تسهیلات مسکن

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس درگفت گو ی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها با بیان اینکه همکاری بانک ها در  حوزه تسهیلات پرداخت مسکن بسیار  ضعیف بوده است گفت:متاسفانه با وجود پیگیری های بسیار زیاد توسط وزارت راه وشهرسازی ومجلس هنوز همچنان بانک ها مقاومت می‌کنند.

او با بیان اینکه جلسات بسیاری  با بانک ها در این خصوص برگزار کرده ایم که نتیجه نداشته است و باید در این زمینه رئیس کل بانک مرکزی پاسخگو باشد گفت: جلسه ای با تمامی بانک ها برگزار شده و مقرر شده بود تمامی بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن پرداخت کنند و در این بین تنها بانک مسکن همکاری لازم داشته است.

رضایی کوچی تاکید کرد: طبق قانون باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک ها به بخش مسکن اختصاص یابد که در این حوزه تنها ۲درصد از این تسهیلات محقق شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در صورتی که بانک ها در این بخش همکاری نکنند باید جریمه شوند که به طور قطع مجلس در این زمینه ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرات

  • Image
    ناشناس 1 سال پیش پاسخ

    باعث تاسفه که بانک ها از سرمایه مردم برای تسهیلات برای خود مردم استفاده نمیکنند . چرا خود نمایندگان مجلس ازشون بازخواست نمیکنند