۱۴۰۳/۰۷/۲۷
معرفی شرکت های برتر حاضر در نمایشگاه صنعت ساختمان

با شرکت سنگ نمونه آشنا شوید

گروه کارخانجات و معدن سنگ نمونه با داشتن سابقه طولانی در تولید سنگ یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان سنگ در شمس آباد و صنعت سنگ ایران است.
با شرکت سنگ نمونه آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ مهندس حسین حسینی( مدیرعامل سنگ نمونه) هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه ساختمان را گسترش بازار و دیده شدن توسط طراحان و معماران و حضور در بازار عنوان کرد.

وی ادامه داد: بخشی از چالش هایی که بر سر صنعت سنگ است به سیاست های کلی کشور برمیگردد. تورم ، رکود بازار، قطعی برق، کمبود متریال های لازم و محدودیت در واردات از آن جمله است.  

حسینی افزود: مسائل درون صنفی از دیگر چالش های این صنعت است. پایین آوردن قیمت فروش توسط بعضی از فروشندگان ، بالا رفتن هزینه ها از جمله هزینه های کارگری،آب، برق، گاز و سایر خدمات دولتی ، بالا رفتن هزینه های متریال های وارداتی به شدت بر روی قیمت تمام شده تاثیر گذار است. 

مدیر عامل سنگ نمونه گفت: سنگ به عنوان یکی از متریال های ساختمانی دارای جایگزین هایی است که با قیمت پایین تر جایگاه سنگ طبیعی را که سال ها در ساختمان مورد استفاده قرار می گرفته پر می کند.

حسینی افزود: در واردات محصولات مصرفی دچار مشکل هستیم که با قیمتای بسیار بالا به دست ما می رسد.رقیب های ما در کشور ترکیه و ایتالیا و چین صاحب متریال های مصرفی هستند و در تولید سنگ های ساختمانی می توانند با قیمت های پایین تر سنگ ها را به کشورهای دیگر صادر کنند چون قیمت تمام شده آنها مناسب است.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور محدودیت های بسیاری داریم که قیمت تمام شده کالای مصرفی از آن جمله است.به جرات می‌توان گفت هزینه های تولید از نظر مواد مصرفی نزدیک به دو برابر هزینه هایی است که یک کارخانه در ایتالیا انجام می دهد. در این شرایط در بازار رقابتی بسیارعقب می مانیم و این امر باعث می شود تا بازار خارج از کشور را به طور کامل از دست بدهیم.

وی گفت: بازارداخل نیز به جهت رکود در فروش دچار تاثیر شده و شرکت ها به دنبال متریال های ارزان قیمت برای ساختمان می روند.که در این راکدی بازار بتوانند هزینه های تمام شده ساختمان را پایین آورده و ساختمان را ارزان تر به مشتریان تحویل دهند. پس به دنبال متریال جایگزین می روند و سنگ ساختمانی جایگاه خود را از دست می دهد.

مدیر عامل سنگ نمونه افزود: تحت تاثیر همین اوضاع و شرایط در نماها از متریال های سبک تر همچون آجر استفاده می شود. کماکان که محدودیت های عجیبی که شهرداری در تهران گذاشته در حقیقت استفاده از سنگ را در نما محدود کرده که از نظر من کاری غیر کارشناسی است. 

وی گفت: قطعا حضور در نمایشگاه باعث بیشتر دیده شدن برند شده و در فروش تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. چنین نمایشگاه هایی همواره نشان دهنده پیشرفت صنایع و سلایق مشتریان است و قطعا در طی سالیان نمیتوانیم محصولی را مثل قبل تولید کنیم و مجبور هستیم روش های فراوری و محصول نهایی را تغییر دهیم . یکی از بهترین مکان هایی که می‌توان چنین فیدبک هایی را از مصرف کننده ها گرفت که سلایق آنها به کدام سمت می رود برگزاری چنین نمایشگاه هایی است و اینکه آیا مشتریان تغییرات ایجاد شده را میپذیرند یا خیر . متریال های جدید نیز در چنین نمایشگاه هایی مورد قبول مشتری قرار می‌گیرد،  مردم تشنه نوآوری هستند و از آن استقبال می کنند.

وی با بیان این موضوع که سنگ نمونه اولین سالی است که در نمایشگاه ساختمان شرکت می کند افزود: فروش فوری با تخفیفات در نمایشگاه می‌تواند به چرخ کارخانه ها کمک کرده و از اهداف فوری آنها باشد تا بتوانند در این بازار بحران زده چرخ کارخانه های خود را بچرخانند.

وی شناخته شدن برندها را جزو اهداف بلند مدت عنوان کرد و افزود: موارد اینچنینی کمک می کند تا چنین برندهایی در اذهان مردم ثبت شده و باقی بماند، تبلیغات نیز به ثبت برندها کمک می کند.

وی انتظار خود از اخبار ساخته ها را تبلیغات بیشتر و ارسال لینک چنین خبرهایی عنوان کرد تا بهتر بتوان در این حوزه فعالیت کرد. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید