۱۴۰۳/۰۲/۱۴

اقامتگاه شمس الملوک

دو اقامتگاه بوم گردی شمس الملوک و اقامتگاه بوم گردی دامون در شیراز افتتاح شد.
اقامتگاه شمس الملوک

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سید مؤید محسن‌نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: دو اقامتگاه بوم‌گردی شمس‌الملوک و دامون از پروژه‌های شاخص گردشگری در استان فارس هستند که با اعتباری بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه افزود: با بهره‌برداری این دو پروژه ۳۲ تخت به تخت‌های اقامتی استان افزوده شد.

او افزود: در هفته گردشگری بهره‌برداری از ۱۱ پروژه گردشگری در استان فارس شامل هتل بوتیک، اقامتگاه بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی در استان فارس هستیم که با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و با ایجاد اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در ادامه این افتتاح شمس‌الملوک همیری سرمایه‌گذار پروژه بوم‌گردی نیز گفت: این بنا خانه پدری بوده که در اثر گذشت زمان به مخروبه‌ای تبدیل‌ شده بود که به دلیل علاقه‌ای که به حوزه گردشگری و تاریخ داشتم توانستم این خانه را مورد مرمت قرار داده تا در چرخه خدمات‌رسانی صنعت گردشگری قرار گیرد.

او در ادامه از حمایت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس، شهرداری بافت تاریخی شیراز و دیگر نهادهای متولی قدردانی کرد. 

گفتنی است این مراسم با حضور سید کمال علوی مدیرکل دفتر هماهنگی امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس، علی مصلی‌نژاد شهردار بافت تاریخی‌فرهنگی شیراز، روسای تشکل‌های گردشگری استان و جمعی از فعالان گردشگری فارس در محل اقامتگاه بوم‌گردی شمس‌الملوک برگزار شد.

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید