۱۴۰۳/۰۲/۳۰

آخرین وضعیت بارگذاری اطلاعات در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

معاون امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۱۲۲ هزار درخواست در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برای صدور مجوز ثبت شده است.
آخرین وضعیت بارگذاری اطلاعات در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش اخبار ساخته ها؛ میررجبی، معاون امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین دو زیر سامانه دارد که یکی سامانه درگاه صدور مجوز‌های متقاضیان است و دیگری زیرسامانه پایش که اکنون در کشور فعال است.

او گفت: در حوزه زیرسامانه درگاه متقاضیان، همه استان‌ها دسترسی کامل به آن دارند و در سامانه پایش هم تا به امروز ۱۶ استان متصل شدند و برابر منشور طرح که آقای مباشری مدیر کل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی (مهمان سلام خبرنگار) اشاره داشتند تا شهریورماه قول دادیم که همه دستگاه‌ها اتصال پیدا کنند و امیدواریم آقای مباشری و همکاران شان در سازمان فناوری اطلاعات بتوانند زیرساخت‌های فنی را فراهم کنند تا برابر منشور بتوانیم همه دستگاه‌ها در یک سامانه باشد اراضی هم به سامانه پنجره مدیریت واحد زمین اتصال بدهیم.

میررجبی افزود: حدود ۱۲۲ هزار درخواست در سامانه برای صدور مجوز ثبت شده که از این تعداد حدود ۸۸ هزار درخواست تکمیل شده و حدود ۵۵ هزار تا از این درخواست‌ها پاسخ داده شده و یا در قالب صدور مجوز یا پاسخ استعلام همه اقدامات به نحو احسن توسط دستگاه‌ها انجام شده است.

معاون امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد: خیلی در این قالب صدور مجوز یا پاسخ استعلام موفق بودیم و توانستیم به طور متوسط فاصله بازه زمانی حدود ۷۰ روز را تا به امروز حدود ۲۵ روز برسانیم و آن چه که برایمان اهمیت دارد بازه زمانی است که باید دستگاه‌ها در آن بازه زمانی به وسیله خودشان در قالب یا پاسخ استعلام و یا صدور مجوز عمل کنند

میررجبی گفت: پیش بینی کردیم تمام مراحل در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به صورت آنلاین انجام شود و اگر دستگاه‌ها بتواند اطلاعات خودشان را بارگذاری کنند به محض این که نقشه‌های عمومی آن متقاضی که چه عنوان سرمایه گذار و چه به عنوان اخذ استعلام بارگذاری شود سامانه به صورت هوشمند این امکان را دارد که بررسی کند.

او افزود: تسریع در صدور مجوزها، جلوگیری از رانت و فساد اطلاعاتی، مراجعه نکردن مردم به دستگاه‌ها و دریافت نکردن وجه توسط دستگاه‌ها از اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بود.

میررجبی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد در قالب سامانه پنجره واحد چه برای صدور مجوز و چه برای صدور پاسخ و استعلام وجهی را درخواست کند.

منبع: صدا و سیما

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید