۱۴۰۳/۰۵/۰۶

آبشار لوشکی پله ای تالش

یکی از دلایلی که موجب بکر و ناشناخته ماندن آبشار لوشکی شده است عدم وجود مسیر ماشین رو برای رسیدن به آبشار می باشد.

به گزرش پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ آبشار لوشکی را می توان یکی از مرتفع ترین و زیباترین آبشارهای کشور دانست که ناشناخته و بکر مانده است. 

این آبشار در فراز روستای درزکری و در پایین دست روستای ییلاقی مسکین قرار دارد. آبشار لوشکی از سه آبشار پله مانند تشکیل شده است که ارتفاع آبشار اصلی آن 75 متر، آبشار بالادست 14 متر و آبشار پایین دست آن نیز 16 متر می باشد. طبیعت جنگلی آبشار لوشکی به گونه ایست که در آن امکان استراحت و بر پا کردن چادر فراهم می باشد. 

بخش عظیمی از آبشار را لایه های شیلی سیاه رنگی تشکیل داده که در مجاورت پوشش بی نظیر گیاهی منطقه جلوه فوق العاده ای از طبیعت را به نمایش در آورده است. این آبشار که در 5 کیلومتری روستای درزکری و در دل جنگل جریان دارد از قله سنگر با 2120 متر ارتفاع در رشته کوه های تالش نشأت گرفته است. 

در مسیر دسترسی به آبشار لوشکی از روستای درزکری چشمه های متعددی جریان دارد که هر یک دارای نام به خصوصی در میان محلیان می باشد. در زبان تالشی به چشمه هونی گفته می شود، یکی از این چشمه ها موتالا هونی نام دارد زیرا در دل انبوه درختان لرگ قرار گرفته است و محلی ها به همین علت آن را به این نام می خوانند. 

یکی از دلایلی که موجب بکر و ناشناخته ماندن آبشار لوشکی شده است عدم وجود مسیر ماشین رو برای رسیدن به آبشار می باشد. اغلب مسیر دسترسی به آبشار، پر پیج و خم بوده و در مجاورت رودخانه می باشد و برای رسیدن به آبشار می بایست از پل های چوبی روی رودخانه گذر کنید. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید