۱۴۰۳/۰۲/۱۵

Under رستورانی در شمال نروژ

منطقه baly ، norway : رستورانی در شمالی ترین نقطه نروژ ساخته شده است.

به گزارش اخبار ساخته ها؛ منطقه baly ، norway : رستورانی در شمالی ترین نقطه نروژ ساخته شده است،  در منطقه ای به نام lindesnes .

از شگفت انگیز ترین موارد ساخت این رستوران که هیجان را در چشمان هر مشتری بیشتر و بیشتر می کند نوع ساخت عجیب آن در سطوح مختلف زمین است .

در ورودی این رستوران بالای سطح زمین قرار گرفته است ، و شگفتی اینجاست که سرو غذا و فضای اصلی رستوران 5 متر زیر سطح اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است . برای همین است نام آن را under گذاشته اند و این رستوران اولین رستوران زیرآبی اروپا می باشد .

وجود این رستوران زیر آب های اقیانوس اطلس ، معمار را ملزم کرده تا از مصالح قدرتمندی برای مقابله با فشار آب زیر اقیانوس استفاده کند .

 Snohetta شرکت معمار نروژی رستوران را با دیوار های مقاوم بتنی ساخته است ، که این دیوار با گذشت زمان ساختارش تبدیل به یک صخره عظیم الجثه مصنوعی می شود .

از جالب ترین و زیباترین شگفتی های این رستوران این است که مشتری های آن غذای خود را با منظره دریای طبیعی میل می کنند . ظرفیت پذیرش این رستوران حدود 40 نفر است و گاها از آن به عنوان مرکز تحقیقاتی در رابطه با زندگی دریایی استفاده می شود . و به همین منظور ابزار و دوربین ها و وسایل مخصوصی اطراف رستوران نصب شده است تا به محققان در رابطه با مطالعه زندگی دریایی کمک بیشتری بکند.

انتهای پیام/

منبع خبر: takdeal.com

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید