۱۴۰۳/۰۲/۱۸

احداث شهرک انرژی های تجدید پذیر در خراسان شمالی

دو نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی خواستار احداث شهرک های صنعتی انرژی های تجدیدپذیر، دانش بنیان و افزایش شهرک‌های عادی صنعتی شدند.
احداث شهرک انرژی های تجدید پذیر در خراسان شمالی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ محمد وحیدی و سید محمد پاکمهر دو نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی صبح دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه در دیدار با علی رسولیان، مدیرعامل سازمان شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران، بر ضرورت حمایت بیشتر از استان خراسان شمالی برای سرعت گرفتن رفع کمبودها تاکید کردند.

محمد وحیدی نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس در این دیدار تاکید کرد: خراسان شمالی در انتهای مسیر خط لوله گاز است و انتظار می رود سهمیه مشخصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک های صنعتی استان اختصاص یابد تا تحت تاثیر سایر عوامل از جمله مصرف سایر استان ها قرار نگیرد.

وی ادامه داد: شهرک ها و نواحی صنعتی فعلی خراسان شمالی نیازمند توسعه زیرساخت ها از قبیل آب، برق و گاز است. همچنین باید به تعداد آن ها نیز افزوده شود. طی سال گذشته رویکرد حمایتی خوبی وجود داشت و اگر این رویکرد یکی دو سال دیگر هم ادامه داشته باشد، آماده سرمایه گذاری های بیشتر می شویم.

سید محمد پاکمهر دیگر نماینده شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس نیز در این دیدار گفت: شهرک ها و ناحیه های صنعتی سنخواست، شوقان، پیش قلعه و قاضی بلاتکلیف است و انتظار داریم در شورای برنامه ریزی تصویب شده و سپس توسط وزارت صمت حمایت شوند.

وی افزود: همچنین ایجاد یک شهرک صنعتی دانش بنیان و فناوری نیز مورد نیاز است که می تواند در جاده ارکان احداث شود.

وی تصریح کرد: ایجاد شهرک انرژی‌های تجدید پذیر نیز با توجه به ظرفیت های استان به ویژه در شهرستان گرمه مورد تاکید است.

پاکمهر اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۳۰۰ روز آفتابی است و در صورتی که شرکت شهرک های صنعتی ایران حمایت کند، می توانیم نخستین شهرک انرژی های تجدید پذیر ایران را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید