۱۴۰۳/۰۲/۲۱

احیای دیوار تاریخی گرگان

احیای دیوار تاریخی گرگان به‌زودی آغاز خواهد شد.
احیای دیوار تاریخی گرگان

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان کلاله با موضوع احیای دیوار تاریخی گرگان اظهارکرد: اولویت فعالیت این مجموعه، زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق کمتر برخوردار و تمرکززدایی در اجرای زیرساخت‌های گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان افزود: استفاده از برخی ظرفیت‌های منحصر به فرد استان مورد غفلت قرار گرفته که باید مسیر بهره‌مندی مردم از ثمرات به فعلیت رسیدن این پتانسیل‌ها را تسریع کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌ها در شرق استان، دیوار بزرگ گرگان است، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این اثر تاریخی در شهرستان کلاله نسبت به سایر نقاط استان، برخورداری از چند قسمت قابل احیای دیوار تاریخی است.

ساوری گفت: احیای این دیوار؛ پروژه‌ای که چند دهه به دلیل درگیری با بروکراسی اداری به تعویق افتاده، آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان بیان کرد: برای مگاپروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان به سمت صدور مجوزهای بی‌نام خواهیم رفت تا با تسهیل‌گری در امر سرمایه‌گذاری بتوانیم سرمایه‌گذاران را برای حضور در استان و توسعه زیرساخت‌ها ترغیب و تشویق کنیم.

وی ضمن درخواست از فرماندار کلاله برای همکاری در جذب سرمایه‌گذار، گفت: در صورت تمایل سرمایه‌گذار، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز بی‌نام برای احیا و مرمت دیوار و سایت گردشگری دیوار تاریخی گرگان، آماده شده و پرداخت تسهیلات در سریع‌ترین زمان در اولویت قرار می‌گیرد.

ساوری عنوان کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گلستان وجود دارد و لازم است با ریل‌گذاری درست برای اجرای پروژه‌های شاخص مانند احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید