۱۴۰۳/۰۲/۱۵

۶۰ هکتار اراضی بیت‌المال در استان اردبیل رفع تصرف شد

فرمانده حفاظت از اراضی استان اردبیل گفت: در سال جاری ۶۰ هکتار از اراضی بیت‌المال به ارزش هشت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در این استان رفع تصرف شد.
۶۰ هکتار اراضی بیت‌المال در استان اردبیل رفع تصرف شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سرهنگ مهدی نوظهور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته هم با ۳۷ مرحله ماموریت نسبت به رفع تصرف ۳۰ هکتار اراضی بیت‌المال به ارزش ۶۶۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اقدام شد.

وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت از اراضی، مراقب زمین‌خواران و افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند ، افزود: یگان حفاظت راه و شهرسازی این استان با هماهنگی‌های قضایی ، انتظامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های دولتی و نیروهای تحت امر و نیز هماهنگی درون و برون سازمانی با اجرای ۴۲ فقره حکم قطعی قضایی له دولت رتبه دوم کشوری را در خلع ید، قلع و قمع و تخلیه در سال گذشته کسب کرد.

وی با تشریح اقدامات پیشگیرانه حفاظت از اراضی زیرپوشش در استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد بازید و ۲ هزار و ۵۲۰ مرحله گشت خودرویی انجام و ۱۶ هزار و ۷۰۰ بروشور اطلاع‌رسانی عمومی در محدوده اراضی زیرپوشش توزیع شد و این اقدامات در سال جاری هم ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد : افرادی که در داخل محدوده اراضی ملی و دولتی اقدام به خرید زمین با عناوین مختلف می‌کنند مراقب زمین‌خواران و افراد فرصت‌طلب باشند و قبل از هرگونه معامله از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

نوظهور افزود: سامانه ۱۶۵۶ ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارش مردمی می‌باشد.

 اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین را در اختیار دارد و در اجرای ماده ۹ قانون حدنگار در قالب کاداستر ۹۲ درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان روند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

در این استان معادل چهار هزار و ۱۲۹ هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد سه هزار و ۷۰۶ فقره دریافت شده است.

علاوه بر این در حوزه تامین زمین و تخصیص اراضی در محدوده ۳۵ هکتار تحصیل اراضی انجام شده و تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت ۸۱ هکتار رسیده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید