۱۴۰۳/۰۱/۱۰

۲۸ طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی

٢٨ طرح باز آفرینی شهری به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی در مناطق مختلف استان اجرا شده است.
۲۸ طرح بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این طرح‌ها شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.

وی اضافه کرد: همچنین سه مرکز جامع سلامت نیز در محلات هدف شهرهای میاندوآب، بوکان و ارومیه جهت بهره‌برداری عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: خانه‌های سلامت از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف ایجاد ستادهای هماهنگ کننده و اجرایی محلات سالم و جلب مشارکت همگانی شهروندان به بهبود سلامت عمومی، آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی کمک می‌کند.

حمزه‌لو با بیان اینکه مرکز جامع سلامت وکیل آباد ارومیه در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار (دانشگاه علوم پزشکی) است، یادآور شد: برای احداث این مراکز جامع سلامت در استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به روز هزینه شده است.

وی تاکید کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین این ساخت ۲ بیمارستان در شهرستان‌های سلماس و میاندوآب در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید