۱۴۰۳/۰۲/۱۷

۱۶۳ برنامه تحولی در شستا

سند تحول شرکت شستا در قالب برنامه‌‌‌های یک،۳و ۵ساله پایه‌‌‌ریزی شده است که به زودی از ۱۶۳ برنامه تحول در شرکت‌های این مجموعه رونمایی خواهد شد.
۱۶۳ برنامه تحولی در شستا

به گزارش اخبار ساخته ها؛ ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر و با تاکید براینکه شستا ۹هلدینگ اصلی و ۳ هلدینگ وابسته دارد که در ۱۷ رشته صنعت فعالیت می‌‌‌کند، به تشریح عملکرد این شرکت پرداخت  و گفت: در جریان آخرین افزایش سرمایه این شرکت، سرمایه شستا به بیش از ۱۶۳هزار میلیارد تومان رسیده است و یکی از اقدامات تحولی ما در افق پیش‌‌‌رو افزایش سرمایه خواهد بود تا زمینه‌‌‌ساز ارتقای ارزش ذخایر و توسعه این بخش شود.

وی با بیان اینکه شستا در حال حاضر ۸‌درصد از سهم بازار را در حوزه معاملات به خود اختصاص داده است که به دنبال افزایش این سهم هستیم اظهار کرد: همچنین سهم شستا از تولید ناخالص داخلی بیش از یک‌درصد و درجریان تراز کشور در حوزه صادرات، بیش از ۴‌درصد است.

  به گفته وی ما در مجموعه شستا بیش از‌هزار نوع محصول در شرکت‌های تابعه در حال تولید داریم که بیشترین انواع محصولات در حوزه دارویی تولید می‌شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه ما در مجموعه شستا اهداف کلان راهبردی را تنظیم کردیم و ۵ کلان هدف را دنبال می‌‌‌کنیم تصریح کرد: اولین هدف ما، افزایش سهم شستا از بازار سرمایه و تولید ناخالص داخلی کشور است که به دنبال این هستیم تا سهم خود را از تولید ناخالص داخلی حداقل به ۳ برابر برسانیم. رشد بازده دارایی یکی دیگر از اهداف مهمی ‌‌‌است که دنبال می‌‌‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که نرخ بازدهی ۶ تا ۷ درصدی فعلی را در چشم‌انداز افق ۱۴۱۴ به حداقل سه برابر ارتقا دهیم.  مدیرعامل شستا، افزایش سطح جهانی شدن شستا را از دیگر اهداف مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شستا به بیش از ۴۰ کشور صادرات دارد که براین باوریم از‌هزار نوع محصول شستا، تقریبا نیمی از ‌‌‌این محصولات قابلیت و ظرفیت صادر شدن دارند که از این جهت به دنبال این هستیم که بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

بازیان با بیان اینکه افزایش ثروت صاحبان سهام در شستا از دیگر اهداف این مجموعه است، افزود: افزایش سهم شستا از ایفای تعهدات مستمری که در حال حاضر ۶‌درصد است را می‌‌‌خواهیم در چشم‌اندازی که ترسیم کردیم به ۱۸‌درصد برسانیم. مدیرعامل شستا بر این باور است که برای دستیابی به این اهداف باید اقداماتی از جنس اقدامات تحولی انجام می‌‌‌دادیم که از این جهت، برنامه محوری، راهبرد انگاری و تحول‌‌‌خواهی را به عنوان سه محور اصلی در شستا دنبال کردیم که منجر به شکل‌‌‌گیری جریان تحول در این مجموعه خواهد شد.

به گفته وی، در همین راستا در نخستین اقدام، برنامه ۵ ساله راهبردی برای افق ۱۴۰۶ را با آسیب‌شناسی و تحلیل همه‌جانبه مجموعه شستا بررسی و در نهایت به یک برنامه مصوب پنج‌گانه راهبردی دست پیدا کردیم. براساس استراتژی‌‌‌های اصلی ۱۲ راهبرد تحول را تحت عنوان سند برنامه تحول شستا تنظیم و تدوین کردیم که این سند یک تحول جامع برای سمت‌گیری در راستای تحول آفرینی به شمار می‌‌‌آید. بازیان ادامه داد: موضوع این سند تحول و برنامه راهبردی را در قالب برنامه‌‌‌های یک، ۳و ۵ ساله پایه‌‌‌ریزی کردیم که به زودی از ۱۶۳ برنامه تحول در شرکت‌ها رونمایی خواهیم کرد که قطعا اقدام ارزشمندی خواهد بود که می‌تواند ما را در اهداف خروج از بنگاهداری، شفافیت، هم افزایی و... کمک کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید