۱۴۰۳/۰۲/۱۷

۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح محله الگو احداث می‌شود

تفاهم‌نامه مشترک بین سه سازمان در خصوص ایجاد محله الگو در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد امضا شد.
۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح محله الگو احداث می‌شود

به گزارش اخبار ساخته ها؛ ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم‌نامه مشترک میان این سازمان با شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ایجاد محله الگو در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد خبر داد.

وی درباره جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: طبق این تفاهم کلیه عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط و مقررات شهرداری به عنوان آورده شهرداری تهران و زمین، ساخت و سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان آورده سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود: همچنین طرح و برنامه اقدام تعیین کاربری این اراضی برای تنظیم توافق‌نامه و کاربری‌های آن از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تهیه خواهد شد.

مالکی خاطر نشان کرد: پس از تهیه طرح توسط شهرداری تهران، در مرحله بعد طرح به کمیسیون ماده ۵ ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود، افزود: پس از بررسی طرح محله الگو متوجه شدیم که این طرح به دیدگاه‌های ما بسیار نزدیک است.

ارسلان مالکی با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها است، اضافه کرد: کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اراده دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور ادامه داد: به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در مجموعه دولت می‌تواند رفع این مشکل بزرگ را سرعت بخشد.

وی از رویکرد مثبت شهردار تهران در همکاری با سایر ارکان دولت تشکر کرد و ادامه داد: راه‌حل مشترکی که در این تفاهم‌نامه به آن رسیده‌ایم حتی می‌تواند سرعت همکاری‌های فیمابین را بیش از پیش کند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، در این مراسم علیرضا زاکانی هم با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران مبتنی براجرای مشارکتی امور است، گفت: علاوه بر مشارکت رویکرد دیگر ما در شهرداری تهران ارزان‌سازی شهر و قبول مسئولیت در مقابل مردم است.

وی با تاکید بر صنعتی‌سازی و ساخت سریع‌تر، محکم‌تر و اقتصادی‌تر پروژه‌ها اعلام کرد: این کار می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی مردم باز کند.

زاکانی فروش متری و مسکن استیجاری را از دیگر راهکارهایی خواند که می‌تواند به مردم در حل مشکل مسکن کمک کند.

گفتنی است سازمان ملی زمین و مسکن در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برای تفاهم با تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای ساخت مسکن اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: وزارت راه و شهرسازی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید