۱۴۰۳/۰۲/۰۷

۱۰ نکته مهم خرید خانه

خرید خانه یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر کسی می باشد با گران شدن ملک، دقت در خرید خانه بسیار بیشتر از قبل خودش را نشان میدهد.
۱۰ نکته مهم خرید خانه

به گزارش اخبار ساخته ها؛  تهیه خانه‌ یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین خریدهایی هست که هرکس می‌تواند آن را تجربه کند. اجاره‌نشین‌هایی که برای اولین بار می‌خواهند خانه‌ای خریداری کنند، ذوق و شوق بیشتری در دل حس می‌کنند. البته این کار با دشواری و دلهره‌هایی هم همراه است. ما در این مقاله ۱۰ نکته مهم خرید خانه را برای شما بیان میکنیم تا بتوانید با یکسری از نکات مهم خرید خانه آشنا گردید.

 خرید خانه

 اگر تصمیم به خرید خانه یا آپارتمان دارید، بهتر است با توجه به توان مالی، سلیقه و سایر گزینه‌های مدنظر خود برای تهیه مسکن مناسب اقدام کرده تا بتوانید خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه نمایید. آشنایی کافی با ۱۰ نکته مهم خرید خانه می‌تواند از مشکلات بعدی پیشگیری کند.

خرید خانه ملزم به دانستن نکاتی است که باید مورد توجه خریداران قرار گیرد که با توجه به آن‌ها بتوانند منزلی مناسب خانواده خود تهیه کنند.گاهی هم هست که شما آن‌قدر ذوق خانه‌دار شدن دارید که عیوب و نقص‌های خانه را نمی‌بینید و می‌خواهید هرچه زودتر صاحب‌خانه شوید. برای خرید خانه مناسب شما باید چشم‌ها را بازکنید و کامل ساختمان موردنظر را مورد بررسی قرار دهید و گوش‌های خود را بگیرید، زیرا صاحب‌ملک و مشاورین املاک ممکن است که به تعریف و تمجید ملک بپردازند و شما را خام حرف‌های خود کنند.

یک انتخاب مناسب و رعایت ۱۰ نکته مهم خرید خانه می‌تواند باعث رضایت و آسایش خاطر بلند مدت شما شود و نادیده گرفتن این نکات هنگام بازدید ساختمان می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان شما را پشیمان کند. در ادامه ۱۰ نکته مهم خرید خانه باید رعایت شود را با هم مرور می‌کنیم.

 ۱-انتخاب محله

 یکی از مهم‌ترین قواعد خرید خانه این است که ببینیم منزل مورد نظر اعم از آپارتمان یا خانه ویلایی  و یا اینکه پیش فروش آپارتمان در اصفهان را انتخاب کنید یا خانه ی تکمیل شده این است که دقت کنیم در چه محله‌ای قرار دارد.چند نکته ی ضروری برای انتخاب محله ی مناسب وجود دارد که باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. به هنگام بازدید از ساختمان مد نظر یکسری از نکات مهم را درباره ی کوچه در نظر بگیرید زیرا آرامش زندگی شما را بدنبال دارد. هنگام بازدید از ملک بهتر است به محله ای  که ساختمان در آن قرار دارد دقت ویژه داشته باشید وجود مدرسه ،ساختمان پزشکان، جای پارک در کوچه ،رستوران و بقیه ی موارد را بررسی کنید.اگر شما دارید از طریق پیش فروش آپارتمان در اصفهان خانه ی خود را خریداری میکنید حتما این موارد را در انتخاب محله یمورد نظر در نظر بگیرید.

 ۲- دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

 با افزایش ترافیک کلان شهرهای ایران برای بسیاری از افراد، دسترسی به ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس‌های شهری و حتی مترو اهمیت بالایی دارد.زیرا بیشتر مواقع تمام افراد یک خانواده وسایل نقلیه شخصی ندارند و  دسترسی  به وسایل حمل و نقل عمومی یکی از ۱۰ نکته مهم خرید خانه است  این مساله حتی ممکن است برای کسانی که از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده نمی‌کنند، یک ضرورت قلمداد شود.

بعضی از مواقع ممکن است کسانی که خودروی شخصی دارند نیز، به هر دلیلی از جمله ترافیک، ترجیح دهند که با تاکسی، مترو یا اتوبوس رفت و آمد کنند. در هر صورت این قابلیت دسترسی می‌تواند یک امتیاز به حساب آید. بنابراین دقت به این موضوع حین بازدید از ملک مورد نظر، خالی از فایده نیست.

دسترسی داشتن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ملک باشد.

 ۳-امکانات رفاهی

 امکان دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد. اینکه مجبور نباشید برای هر خرید ساده‌ای سوار ماشین شوید یا مسافت زیادی را بپیمایید در بلندمدت تاثیر زیادی روی رضایت شما از محل زندگی‌تان خواهد داشت.

از همین رو، هنگام بازدید از ملک و در حال گذر از محله، دقت کنید که چند سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی و مواردی از این دست در آن محله وجود دارد. همچنین برای برخی افراد وجود یک پارک در محله اهمیت دارد.

برای بعضی دیگر قابلیت دسترسی به درمانگاه‌ها مهم است. در واقع می‌بایست به نیازهای خود توجه کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

نزدیکی به امکانات رفاهی مانند مغازه‌ها، نانوایی، میوه‌فروشی و… می‌تواند خیال شما را بابت انجام امور روزمره راحت کند.

 ۴- وضعیت ایمنی ساختمان

 اگر قصد خرید ملکی را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است، سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد. هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود. گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعاهای او است. می‌توانید با بررسی نقشه ساختمان، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی و ستون‌های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

ایمنی ساختمان به خصوص در مقابل زلزله یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

 ۵- حفظ حریم خصوصی

 مشرف نبودن درهای ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.

 ۶- پارکینگ

 یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به آپارتمان‌نشینی پارکینگ است. در مورد پارکینگ هنگام بازدید از ملک بهتر است به نکاتی دقت شود. مسقف بودن پارکینگ یا اینکه در فضای باز باشد اهمیت زیادی دارد. پارکینگ مسقف به دلیل حفظ خودروی شما از آفتاب، باران یا برف ارجحیت دارد‌.

همچنین، هر چه شیب ورودی پارکینگ کمتر باشد، آن پارکینگ مناسب‌تر ساخته شده است. در پارکینگ برخی آپارتمان‌ها، مکانی برای خودروی اضافه یا مهمان در نظر گرفته شده است. این مورد یک مزیت به حساب می‌آید.

تکلیف پارکینگ را قبل از قطعی شدن خرید ملک مشخص کنید تا مشکلی بابت رفت و آمد ماشین، مهمان‌ها و یا مزاحمت ماشین‌های همسایگان پیش نیاید.

 ۷ –مجزا بودن کنتور آب، برق و گاز

 فراموش نکنید که حتما در مورد مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز جویا شوید. اگر کنتورها جدا نبود حتما از مدیر ساختمان یا مشاور املاک در خصوص نحوه محاسبه هزینه‌ها بپرسید.

 ۸-نکات مربوط به داخل ساختمان مسکونی

 شما باید به تمام قسمت های داخلی ساختمان خیلی زیرکانه دقت کنید تا بتوانید خانه ی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.این چند قسمت از خانه را بسیار دقیق برررسی کنید:آشپزخانه،سیستم سرمایش و گرمایش،نورگیر بودن ملک،کف‌پوش ،بالکن،دیوارپوش‌ها،وجود انباری،شمالی و جنوبی بودن ملک

این نکته ی بسیار مهم را در خاطر داشته باشید که اگر شما از طریق پیش فروش آپارتمان در اصفهان خانه را خریداری میکنید حتما با دقت این جوانب را بررسی کنید و از پیمانکار ساختمان در اصفهان بخواهید برای شما این مسائل را به روشنی بیان کند.

10 نکته مهم خرید خانه

10 نکته مهم خرید خانه

 ۹- سنددار بودن ملک

 یکی از هنگام خرید خانه یا آپارتمان دقت کنید ملک سند دارد یا خیر. در شهرهای کوچک و بیشتر در شمال کشور املاک دارای سند مادر هستند. در چنین مواردی یک قطعه زمین بزرگ به قطعات کوچک تقسیم‌ شده و به صورت قولنامه معامله می‌شوند؛ در واقع چنین زمین‌هایی فاقد سند قطعی هستند (طبق ماده ۲۲ قانون ثبت مالک شخصی است که سند به نام اوست).

 ۱۰-کمک گرفتن از وکیل خبره ساختمان

 برای خرید ملک اصلا عجله نباید کرد و با صبر و حوصله و توجه به همه جوانب آن قدم برداشت. خانه‌ای که شما خریداری می‌کنید، قرار است سالیان سال از آن استفاده کنید و سرپناهی برای خانواده شما شود. بدون اطلاعات پیش رفتن باعث می‌شود که بعدها از کرده‌ی خود پشیمان شوید. این نکته در مورد خرید آپارتمان های پیش فروش شده بسیار حساس است. مشاوره گرفتن از افراد آگاه و متخصص در تصمیم‌گیری می‌تواند کمکتان کند، اما در انتها این شما هستید که باید با این تصمیم زندگی کنید. خانه شما باید باب میل شما باشد و بتوانید زندگی کردن در آن را تصور کنید. احساس امنیت و آرامش در آن داشته باشید و خانه رؤیایی شما باشد. در این مقاله نکاتی درباره خرید خانه را به شما متذکر شدیم که زمان خرید خانه، بدانید که از کجا باید شروع کنید و به چه چیزهایی احتیاج دارید. برای خرید خانه مناسب و بهره بردن از امکانات آن باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. از این رو بهتر ۱۰ نکته مهم خرید خانه این  مقاله را به هنگام خرید خانه ، در کنار موارد شخصی که برای یک خانه در نظر دارید را فهرست کنید. سپس با توجه به این فهرست اقدام به خرید خانه کنید.

انتهای پیام/

منبع خبر: خانه آراکس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید