۱۴۰۳/۰۲/۰۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد؛

۱۰۰ واحد تولیدی راکد در اردبیل احیا شد

رامین صادقی گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در ۲ سال گذشته احیا شده است.
۱۰۰ واحد تولیدی راکد در اردبیل احیا شد

 به گزارش اخبارساخته‌ها؛ به نقل از خبرگزاری مهر، رامین صادقی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه این سازمان از تمامی سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و صنعت حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد، اظهار کرد: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در ۲ سال گذشته احیا شده است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ۸۲ واحد قابل احیا در استان اردبیل داریم که احیای ۷۰ واحد بر مبنای اولویت واحدهای دارای توانمندی بالا از نظر تولید و اشتغال برای سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطر نشان کرد: مقرر شده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر هفته چهار واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف استان اردبیل افتتاح و به بهره برداری برسد که با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر اشتغال جوانان، شاهد رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهیم بود.

 صادقی با بیان اینکه در حال حاضر از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۴ درصد در حال فعالیت هستند، ادامه داد: بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

 وی با بیان اینکه سهم بخش صنعت استان به ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود، تا سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل حدود چهار تا پنج درصد ارتقا یابد و به متوسط کشوری که در حال حاضر ۳۴.۵ درصد است، برسد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید