۱۴۰۳/۰۲/۰۷

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی زمانی پیش خواهد آمد که حجم بالایی از دستمال کاغذی در چاه توالت رها شده و موجب ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب و یا سیفون دستشویی شود.
گرفتگی توالت با دستمال کاغذی

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ دهانه فاضلاب دستشویی بزرگ است و در صورتی که احتیاط نکنید به راحتی با افتادن چنین اقلامی می تواند مسدود گردد. البته همواره پیشگیری از درمان بهتر است. به عبارت دیگر احتیاط در چنین مواقعی می تواند از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

گرفتگی چاه فاضلاب توالت با دستمال کاغذی

چاه توالت به دلیل این که دهانه بزرگی دارد می تواند به وسیله دستمال کاغذی، پلاستیک، صابون سهوی و یا عمدی مسدود گردد. در این حالت لازم است با استفاده از روش های مختلف لوله بازکنی اقدام به رفع گرفتگی در چاه و سیفون توالت کنید.

روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب با دستمال کاغذی

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توان آنها را به کار برد. دلیل اصلی گرفتگی چاه در این مواقع باقی ماندن مدفوع است که بیشتر افراد به آن توجه نکرده و دستمال کاغذی را موجب ایجاد گرفتگی می دانند. این موضوع در مورد توالت های ایرانی و فرنگی هیچ فرقی ندارد و لازم است با روش هایی که در گرفتگی با مدفوع استفاده می گردد اقدام به رفع انسداد نمود.

در ادامه به چند روش خانگی برای رفع این مشکل اشاره می کنیم:

با استفاده از آب

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در چنین مواقعی از حجم زیادی آب برای رفع گرفتگی استفاده کنید. این روش می تواند اولین و بهترین روش برای رفع مشکل باشد که کار درستی است. یکی از علل اصلی گرفتگی چاه توالت نریختن آب کافی است. آب می تواند فضولاتی را که در سیفون باقیمانده را خارج کرده و به داخل فاضلاب هدایت کند.

روش استفاده از آب

 در این روش لازم است چاه توالت را از چند لیتر آب که بهتر است داغ باشد پر کنید و چند ساعتی صبر کنید تا گرفتگی رفع گردد. البته تنها مشکل این روش بوی بد فاضلاب است که مجبور هستید آن را تحمل کنید.

با استفاده از چاه بازکنی

دستگاه تلمبه دستی و یا همان چاه بازکن هم از دیگر روش های ساده ای است که می تواند به رفع مشکل کمک کند. این روش از زمان های گذشته برای رفع گرفتگی به عنوان یک روش خانگی استفاده می شد.

روش استفاده از تلمبه دستی

در این روش می توانید تلمبه را بر روی دهانه چاه قرار داده و با حرکت آن به بالا و پایین به آن فشار وارد نمائید. در این روش فشاری که بر اثر هوای داخل تلمبه به داخل لوله وارد می شود، می تواند انسداد لوله ها را رفع نماید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید چند بار این عمل را تکرار نمائید.

با استفاده از فنر لوله بازکنی

استفاده از فنر لوله بازکنی آخرین راه حلی است که می توانید به صورت خانگی برای رفع گرفتگی چاه توالت استفاده کنید. فنر دستی علی رغم سادگی، می تواند مفید واقع گردد و غالبا در این مواقع روش کارآمدی محسوب می گردد. دستگاه فنر لوله بازکنی هم می تواند موثر باشد ولی برای استفاده از آن لازم است از شرکت های لوله بازکنی و افراد متخصص کمک بگیرید زیرا نیاز به تخصص دارد.

 روش استفاده از فنر لوله بازکنی

در این روش فنر لوله بازکنی که از یک فنر طولانی تشکیل شده را داخل لوله فاضلاب فرو می کنند تا به این وسیله انسداد لوله ها رفع گردد. لازم است سر فنر را به اندازه ای که جا دارد داخل لوله فاضلاب توالت فرو کنید تا به محل گرفتگی برسد. حالا باید دسته فنر را همراه فشار به داخل چاه بچرخانید تا مشکل حل گردد. بهتر است در این حین از مقداری آب هم استفاده کنید تا روند خارج شدن فضولات بهتر انجام بگیرد.

 در صورتی که هیچ کدام از این روش ها کارساز نبود می توانید با کمک از شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی و روش های دیگر گرفتگی را رفع کنید. البته بهتر است با رعایت برخی نکات از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید