۱۴۰۳/۰۱/۱۰

گردش ۴۸ هزار میلیاردی نهضت ملی مسکن کرمانشاه

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه گفت: امیدواریم گردش حدود ۴۸ هزار میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن هزینه ی استان کرمانشاه شود .
گردش ۴۸ هزار میلیاردی نهضت ملی مسکن کرمانشاه

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ آرش شادفر با اشاره به سهم کمتر از ۱۰ درصدی مصالح و نیروهای بومی کرمانشاه در بازسازی مناطق زلزله زده استان و پروژه مسکن مهر، گفت: امیدواریم گردش حدود ۴۸ هزار میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن از دست کرمانشاه نرود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه تجارب تلخی از استفاده از نیروها و حتی تجهیزات و مصالح ساختمانی غیربومی در پروژه‌های ساخت و ساز انبوه و بزرگ دارد، افزود: پروژه مسکن مهر و بازسازی مناطق زلزله زده استان از مهمترین این موارد بود که می‌توان گفت استفاده از نیروهای بومی و تجهیزات ساختمانی تولید استان در این موارد کمتر از ۱۰ درصد بود.

وی با اشاره به گذشت حدود یکسال از شروع طرح نهضت ملی مسکن، یادآور شد: متاسفانه در این طرح نیز تاکنون آنطور که باید از ظرفیت استان استفاده نشده است.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه از پیگیری‌های این انجمن برای استفاده از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن یاد کرد که هر سال ۱۲ هزار میلیارد تومان و طی دوره چهار ساله ۴۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی در کرمانشاه دارد و ادامه داد: طرحی ارائه دادیم که بتوان از ظرفیت نیروهای بومی و واحدهای تولید مصالح استان در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرد.

شادفر اظهار کرد: خوشبختانه این طرح مورد استقبال قرار گرفت و استاندار کرمانشاه نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت داخل استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید و دستور اجرایی شدن آن را صادر کرد.

به گفته وی، مقرر شده با تشکیل کارگروهی با حضور بخش‌های مربوطه ساز و کار و چند و چون استفاده از ظرفیت استان هم در زمینه نیروی کار هم در زمینه مصالح ساختمانی برای طرح نهضت ملی مسکن بررسی شود که البته کار پیچیده‌ای است.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس قانون نمی‌توان پیمانکاران را ملزم کرد که از یک کارخانه خاص مصالح خود را خریداری کنند، گفت: تلاش شده از طریق در نظر گرفتن مشوق‌هایی پیمانکاران و سازندگان به استفاده از مصالح و تجهیزات و نیروهای بومی استان ترغیب شوند. برای نمونه تخفیفاتی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی گرفته شود و یا در زمینه اخذ پروانه‌ها تخفیف در نظر گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان با اجرای این طرح هم به اشتغال و کاهش بیکاری استان کمک کرد و هم رونقی در واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت ساخت و ساز ایجاد کرد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود از ظرفیت داخل استان در صنعت ساخت و ساز کمتر استفاده شود را استفاده از پیمانکاران غیربومی دانست که همین حالا نیز  رایج است و افزود: باید در گام‌های بعدی تلاش کنیم اولویت ساخت و ساز با انجمن‌های داخل استان باشد، زیرا در کرمانشاه انجمن‌های خوبی مانند صنعت ساختمان، انجمن پیمانکاران، انجمن انبوه سازان و ... داریم که می‌توانند پروژه‌ها را از طریق پیمانکاران خود اجرایی کنند و دولت نیز در این بین فقط نقش نظارتی داشته باشد.

شادفر از وجود ۱۶ هزار عضو نظام مهندسی در کرمانشاه و تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه ساخت و ساز یاد کرد که می‌توانند به کار گرفته شوند و گفت: به علاوه اکنون خطوط تولید برخی واحدهای فعال در زمینه مصالح ساختمانی خوابیده که اجرایی شدن این طرح می‌تواند به احیای آن کمک کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرات

  • Image
    ناشناس 1 سال پیش پاسخ

    امیدوارم که انجام شود .چون ساخت و ساز باعث اشتغالزایی در منطقه میشود

  • Image
    ناشناس 1 سال پیش پاسخ

    ما امیدواریم که انجام شود.چون ساخت و ساز باعث اشتغال زایی در منطقه میشود