۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کاغذ دیواری طلایی برای خانه و محل کار

خانه‌های بزرگ و مجلل به طراحی دکوراسیون باشکوه نیاز دارند.
کاغذ دیواری طلایی برای خانه و محل کار

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ رنگ‌هایی که در خانه‌های بزرگ یا مراکز تجاری مدرن استفاده می‌شود باید ارزشمند بودن مکان را نشان دهد. رنگ طلایی یکی از بهترین رنگ‌ها برای نشان دادن جلال و شکوه یک مکان است. این روزها از کاغذ دیواری طلایی علاوه بر خانه در محل کار و مکان‌های تجاری هم استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری رنگ طلایی در جنس، بافت و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد. برخی از طرح‌ها فقط برای خانه و برخی دیگر فقط برای مراکز تجاری ساخته شده‌اند. این رنگ را با رنگ‌های دیگر هم ترکیب می‌کنند تا حالتی متعادل‌تر به خود بگیرد. در ادامه به معرفی بهترین مکان‌ها برای کاغذ دیواری طلایی و معرفی انواع آن می‌پردازیم.

بهترین مکان برای اجرای کاغذ دیواری طلایی

در کدام بخش‌های خانه بهتر است از کاغذ دیواری رنگ طلایی استفاده کنیم؟ آیا در محل کار یا مکان‌های دیگر هم می‌توان از این رنگ به عنوان کاغذ دیواری استفاده کرد؟ برای پاسخ به این پرسش همراه ما باشید تا بهترین مکان‌ها برای اجرای کاغذ دیواری رنگ طلایی را به شما معرفی کنیم.

 اتاق پذیرایی

شک نکنید که اتاق پذیرایی بهترین مکان برای به کار بردن کاغذ دیواری رنگ طلایی است. اگر خانه‌ای با ابعاد متوسط یا بزرگ دارید، قطعا این رنگ کاغذ دیواری زیبایی چشمگیری به خانه شما می‌دهد. به کار بردن رنگ‌های سفید، خاکستری، کرم یا طوسی در کنار رنگ طلایی دکوراسیون پذیرایی می‌تواند صمیمیت و گرمای آن را بیشتر کند.

از این رنگ کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه‌ی تلویزیون هم استفاده می‌شود. در واقع کسانی که نمی‌خواهند کل اتاق پذیرایی را به رنگ طلایی تزیین کنند، فقط دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری رنگ طلایی می‌زنند. به راحتی می‌توان دکوراسیون خانه مانند مبلمان، لوستر پذیرایی و پرده‌ها را با این رنگ هماهنگ کرد.

 اتاق خواب

از کاغذ دیواری طلایی در اتاق خواب‌های لاکچری و مجلل استفاده می‌شود. این رنگ مخصوصا زمانی که چراغ‌ها خاموش باشد، جلوه‌ی زیبایی به اتاق خواب شما می‌دهد. ترکیب رنگ سفید و طلایی برای اتاق خواب آرامش‌بخش و خواب‌آور است و اغلب از این ترکیب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر این، یکی از پرکاربردترین رنگ‌های کاغذ دیواری اتاق خواب هتل‌های مجلل، رنگ طلایی است. این رنگ ارزشمند بودن مکان را به رخ می‌کشد و به همین دلیل در هتل‌ها هم روی این رنگ حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. این رنگ برای کاغذ دیواری اتاق کودک خیلی پیشنهاد نمی‌شود اما اگر دوست دارید استفاده کنید حتما آن را با رنگ سفید در دکوراسیون ترکیب کنید تا لطیف‌تر شود.

راهرو

اگر دوست ندارید کل فضای خانه یا دکوراسیون پذیرایی شما با کاغذ دیواری رنگ طلایی پوشانده شود، می‌توانید از این رنگ فقط برای راهروی ورودی آپارتمان یا راهروهای داخلی خانه استفاده کنید. این رنگ می‌تواند راهروی خانه‌ی شما را شیک کند. برای راهروی خانه می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف و شادی در کنار رنگ طلایی استفاده کنید.

کاغذدیواری طلایی در راهروی هتل‌ها هم به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم این رنگ نماد ثروت است و زمانی که از آن در راهروی طبقات هتل استفاده می‌شود در واقع هدف بالا بردن ارزش آن مکان است. ترکیب رنگ طلایی و زرشکی یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌ها برای راهروی هتل‌هاست.

 مراکز تجاری و فروشگاه‌ها

رنگ طلایی را باید بهترین انتخاب برای تزیین فروشگاه‌ها و مراکز تجاری دانست. این رنگ به خودی خود نشان‌دهنده‌ی ارزش و قیمتی بودن است و وقتی به عنوان کاغذ دیواری در مراکز تجاری یا فروشگاه‌ها به کار برده می‌شود، ارزش مکان را از دید مشتریان بالا می‌برد.

کاغذ دیواری طلایی ساده را می‌توان در مراکز تجاری و فروشگاه‌هایی با هر نوع رسته‌ای می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان به فروشگاه‌های مبل، پرده، زرگری‌ها، صرافی‌ها، لباس‌فروشی‌ها و … اشاره کرد.

سالن‌های آرایش و مطب‌‎ها

تمیزی و پاکیزگی در مکان‌هایی مانند سالن‌های آرایش، مراکز درمانی و مطب‌ها بسیار اهمیت دارد. رنگ طلایی نماد ثروت است و ترکیب آن با رنگ سفید می‌تواند حس تمیزی را هم انتقال دهد. به همین دلیل از ترکیب رنگ سفید و طلایی به عنوان رنگ کاغذ دیواری سالن‌های آرایش یا مطب‌ها هم استفاده می‌شود.

با انتخاب کاغذ دیواری رنگ طلایی و سفید هم حس تمیزی را به مشتریان انتقال می‌دهد و هم به شیک و ارزشمند بودن محیط اشاره می‌کنید. توجه داشته باشید که اگر از ترکیب سفید و طلایی برای سالن آرایش استفاده می‌کنید حتما جنس ضدآب را بخرید تا بتوانید به راحتی سطح آن را تمیز کنید.

 انواع کاغذ دیواری طلایی

کاغذ دیواری‌های طلایی از نظر ترکیب رنگ انواع گوناگونی دارند. در این بخش انواع مختلف کاغذدیواری طلایی را معرفی می‌کنیم.

طلایی و سفید

مطمئن‌ترین و پرفروش‌ترین ترکیب رنگ برای کاغذ دیواری طلایی ساده، ترکیب سفید و طلایی است. این رنگ را می‌توان در اتاق پذیرایی، راهرو، اتاق خواب و حتی فروشگاه‌ها و مراکز درمانی هم استفاده کرد. رنگ سفید گرمای رنگ طلایی را کم کرده و آن را به تعادل رسانده است.

طرح‌های متنوعی از ترکیب سفید و طلایی برای کاغذ دیواری وجود دارد. طرح طبیعت، المان‌های تکرارشونده‌، طرح‌های اسلیمی، طرح‌های فانتزی، برگ، درختان و طرح گل‌های بزرگ، همگی روی کاغذ دیواری‌هایی با این ترکیب رنگ جواب می‌دهد.

طلایی و سفید

کاغذ دیواری طلایی و سفید

طلایی براق

اگر به دنبال طرحی شاهانه و سلطنتی هستید، بهترین انتخاب کاغذ دیواری رنگ طلایی براق است. این رنگ برای خانه‌های کوچک به هیچ وجه توصیه نمی‌شود اما خانه‌های بزرگ می‌توانند بخشی از طراحی دیوار پذیرایی را به این رنگ اختصاص بدهند. کاغذ دیواری طلایی براق بیشتر برای به رخ کشیدن زیبایی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین بیشتر در دکوراسیون داخلی هتل‌ها یا خانه‌های بزرگ به کار برده می‌شود.

کاغذ دیواری طلایی براق

کاغذ دیواری طلایی براق

کرم طلایی

بعد از رنگ سفید و طلایی، یکی دیگر از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دیوار اتاق پذیرایی، کاغذ دیواری پذیرایی به رنگ کرم طلایی است. این رنگ طرفداران بسیار زیادی دارد و گرما و صمیمیت فوق‌العاده‌ای به محیط خانه می‌بخشد. اغلب از این رنگ برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب استفاده می‌شود.

از کاغذ دیواری کرم طلایی ساده یا طرحدار به عنوان کاغذ دیواری پشت تلویزیون هم استفاده می‌شود. در واقع تمام دیوارها با یک کاغذ دیواری ساده پوشانده می‌شوند و دیوار پشت تلویزیون را با این رنگ می‌پوشانند. اگر از ترکیب رنگ کرم و طلایی برای کاغذ دیواری اتاق خواب مستر استفاده کنید و نورپردازی خوبی هم انجام داده باشید، دیوار اتاق بسیار زیبا و پرزرق و برق دیده می‌شود.

کاغذ دیواری کرم طلایی

کاغذ دیواری کرم طلایی

کاغذ دیواری طلایی اکلیلی

همانطور که گفتیم رنگ طلایی نمادی از تجمل و ثروت است. امروزه برای اینکه این رنگ را در کاغذ دیواری‌ها جذاب‌تر کنند و بیشتر به چشم بیاید، از ترکیب طلایی اکلیلی استفاده می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود کاغذ دیواری خانه‌ی شما برق بزند و حتی وقتی نور خانه کم باشد هم زیبایی خود را داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را به عنوان رنگ دیوار پذیرایی استفاده نکنید چون انعکاس نور و برق زدن کاغذ دیواری ممکن است در طولانی مدت برای شما آزاردهنده باشد. از این مدل کاغذ دیواری بیشتر در مکان‌های عمومی، مراکز تجاری و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود و هدف جلب توجه افراد حاضر در محیط است.

کاغذ دیواری طلایی اکلیلی

کاغذ دیواری طلایی اکلیلی

طلایی قهوه‌ای

اگر به دنبال ترکیب رنگی جدی، مصمم و لاکچری هستید، کاغذ دیواری رنگ طلایی قهوه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ترکیب رنگ را اغلب در کیف‌ها، لباس‌ها و محصولات برند معروف لویی ویتون (LV) دیده‌اید و کاغذ دیواری قهوه‌ای طلایی به طور ناخودآگاه شما را به یاد آن برند لاکچری و گران‌قیمت می‌اندازد.

از این ترکیب در دکوراسیون پذیرایی مربع شکل استفاده کنید. با نورپردازی و انتخاب دکوراسیون متناسب با این رنگ می‌توانید سالن پذیرایی خانه‌ی خود را بیشتر از قبل به نما بیاورید. توجه داشته باشید که ترکیب طلایی و قهوه‌ای یک ترکیب تیره است و باید از رنگ‌های مکمل روشن در محیط استفاده کنید تا فضا به تعادل رنگی برسد.

کاغذ دیواری طلایی قهوه ای

کاغذ دیواری طلایی قهوه ای

 طلایی طوسی

یکی از جدیدترین ترکیب رنگ‌هایی که این روزها برای کاغذ دیواری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیب طلایی و طوسی است. در این ترکیب، رنگ طوسی را به عنوان پس‌زمینه‌ی کاغذ دیواری در نظر می‌گیرند و المان و طرح و نقش‌های کاغذ دیواری به رنگ طلایی روی آن حک می‌شود.

کاغذ دیواری طلایی طوسی محیط خانه را روشن می‌کند و به همین دلیل می‌توانید در تمام بخش‌های خانه از آن استفاده کنید. همچنین یکی از مطمئن‌ترین رنگ‌ها برای فروشگاه‌ها و مراکز تجاری است چون ترکیب طلا و نقره را در ذهن تداعی می‌کند که ترکیب ارزشمندی است.

 طلایی طوسی

کاغذ دیواری طلایی و طوسی

 نکات مهم در خرید دیوارپوش طلایی

قبل از اینکه کاغذ دیواری رنگ طلایی را انتخاب کنید خوب است نکات و جزئیاتی درباره‌ی این رنگ بدانید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

به روانشناسی رنگ طلایی توجه کنید: رنگ طلایی نماد ثروت، تجملات و شکوه است و اگر قصد دارید کاغذ دیواری به رنگ طلایی را برای خانه انتخاب کنید، باید به انرژی و حسی که این رنگ به مهمانان شما انتقال می‌دهد فکر کرده باشید. آیا شما می‌خواهید این حس را به مهمانان انتقال بدهید؟

ست بودن را فراموش نکنید: هماهنگ بودن دکوراسیون خانه بسیار مهم است. اگر برای خانه‌ی کنونی خود قصد دارید کاغذ دیواری با رنگ طلایی انتخاب کنید باید ببینید آیا سایر دکوراسیون خانه با آن هماهنگی دارند یا خیر؟ مبلمان، پرده‌ها، میز تلویزیون، کفپوش، فرش، لوستر و … باید همگی با کاغذ دیواری خانه هماهنگ باشند.

خرید آنلاین را هم امتحان کنید: در کنار جستجوی بهترین مدل کاغذ دیواری طلایی در فروشگاه‌های محل زندگی خود، بد نیست سری به سایت‌های آنلاین فروش کاغذ دیواری بزنید. برخی از این سایت‌ها طرح‌هایی را دارند که در محل زندگی شما وجود ندارد. بنابراین قبل از خرید حتما تمام مدل‌ها را در اینترنت مشاهده کنید.

به نورپردازی توجه کنید: اگر می‌خواهید کاغذ دیواری خانه‌ی شما بیشتر به نما بیاید، به نورپردازی دیوارها هم فکر کنید. می‌توانید از نوارهای LED یا نورهای جهت‌دار و نقطه‌ای که به سمت دیوار خانه تابیده می‌شوند استفاده کنید. کاغذ دیواری‌هایی که رنگ طلایی براق یا اکلیلی دارند با نورپردازی، جذاب‌تر دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع خبر:معمار نو

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید