۱۴۰۳/۰۲/۰۴

چند نکته طلایی برای فروش فوری ملک

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به دلیل قرار گرفتن در شرایطی ویژه، مجبور به فروش فوری خانه خود شده باشید. از نظر شما چه راه حل هایی به منظور پیدا کردن سریع مشتری و فروش خانه وجود دارد؟
چند نکته طلایی برای فروش فوری ملک

به گزارش اخبار ساخته ها؛ یکی از مسائلی که ممکن است برای هر فردی پیش آید، نیاز او به فروش فوری خانه می باشد. بسیاری از افراد به علت های مختلفی همچون مهاجرت، مسئله اقتصادی، خرید خانه جدید و غیره تصمیم به فروش خانه خود می گیرند. ذکر این نکته ضروری است که فرآیند فروش خانه، نیاز به صبر و حوصله زیادی داشته و زمان طولانی را می طلبد. و این تنها مشاوران املاک نیستند که در روند به فروش نرفتن خانه مقصر هستند، بلکه در خیلی از موارد این امر به صاحبخانه ها برمی گردد.

 البته، خبر خوشایند این است که با بکارگیری تکنیک ها و روش هایی، قادر به فروش سریعتر خانه خود خواهید بود. که در ادامه این مقاله به شرح آنها پرداخته می شود. 

  • زیباسازی فضای داخلی خانه

به این مسئله توجه داشته باشید که نخستین ذهنیت مشتری درباره خانه شما، زمانی شکل می گیرد که برای اولین بار پا به خانه تان می گذارد. فروش یک خانه نازیبا با بوی ناخوشایند مسلماً به سختی انجام گرفته و ممکن است با تأخیر روبرو شود.

پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن به مرتب سازی خانه و برطرف کردن ایرادات ظاهری آن بپردازید، و  همواره از آمادگی لازم جهت پذیرایی از مشتری برخوردار باشید. زیرا که یک گام مثبت جهت فروش فوری خانه، می تواند خوب جلوه دادن آن در نظر مشتری در همان نگاه نخست باشد.

  • تنظیم نمودن نور و دمای داخلی خانه

توجه به نور و دمای داخلی خانه، نیز یکی دیگر از مواردی است که بایستی در فروش فوری خانه مد نظر قرار دهید. بدین منظور سعی کنید که نور طبیعی را در ساعات روشن روز به کار گیرید که می تواند جلوه ای چشم نواز و زیبا را به دنبال داشته باشد و همچنین سیستم روشنایی مناسبی را جهت تأمین نور شب تعبیه کنید. دمای خانه را متعادل کرده چرا که گرمی یا سردی بیش از حد خانه، مورد پسند مشتریان نخواهد بود.

  • فروش خانه در بهترین زمان ممکن

از دیگر فاکتورهایی که سبب به تعویق افتادن فروش خانه می گردد، انتخاب زمان اشتباه برای انجام این کار است. سعی کنید به مشورت با مشاوران املاک و ارزیابی بازار مسکن شهر یا منطقه خود، پیش از هر اقدام دیگری بپردازید، شایان ذکر است که بیشترین معاملات ملکی در فصول بهار و تابستان انجام می گیرد. و این مسئله طبیعی است چرا که ما در فصول گرم سال که درس و مدرسه فرزندان نیز تعطیل است، ترجیح می دهیم منزل مسکونی خود را تغییر دهیم.

از دیگر فاکتورهایی که سبب به تعویق افتادن فروش خانه می گردد، انتخاب زمان اشتباه برای انجام این کار است.

  • استفاده از سرویس های آنلاین

امروزه با افزایش روزافزون خدمات و سرویس های مجازی در زندگی مردم، تمامی کارهای سنتی به شکل مدرنیزه درآمده است. البته معاملات مسکن نیز همگام با این تکنولوژی ها حرکت نموده و از آن دور نمانده است. شما هم سعی نمایید این تغییرات را در زندگی خود لحاظ کنید.

در صورت استفاده صحیح و اصولی از این سرویس های آنلاین، قادر به فروش فوری خانه خود در مدت زمان کوتاهی خواهید بود. به خاطر داشته باشید که یکی از فاکتورهایی که نقشی اساسی را در بازاریابی سرویس های آنلاین بازی می کند، تصاویر و عکس ها هستند. از همین رو، در این زمینه وسواس زیادی داشته باشید. و یادتان باشد که استفاده از تصاویر حرفه ای در کنار یک عنوان جذاب و مناسب، در این زمینه می تواند معجزه گر باشد. 

  • در نظر گرفتن تأثیر نمای بیرونی خانه

اگر شما هم همانند برخی از افراد تصور می کنید که تنها رسیدگی به وضعیت داخلی خانه، می تواند فروش فوری ملکتان را ضمانت کند، بایستی بدانید که سخت در اشتباه هستید. زیرا، نخستین فاکتوری که تأثیر زیادی بر تصمیم خریدار داشته و می تواند ملاکی برای ارزیابی وی در نظر گرفته شود، نمای بیرونی یک خانه است.

در صورتی که درب خانه شما دچار رنگ پریدگی و یا زنگ زدگی شده باشد، حتماً جهت رفع این مشکلات اقدام نمایید. علاوه بر آن، بایستی به زیبایی و مرتب بودن فضاهای دیگری همچون پارکینگ، حیاط و باغچه نیز توجه نمایید.

  • خودتان را جای خریدار بگذارید

سعی کنید قبل از انجام هر اقدامی جهت فروش خانه تان، خود را جای خریدار قرار داده و این سؤال را از خود بپرسید که آیا حاضرید منزل فعلی تان را بخرید؟ در اینجا به بررسی پاسخ احتمالی شما به این پرسش می پردازیم. 

در صورت مثبت بودن پاسخ شما به این سؤال، جایی برای بحث باقی نمانده و اقدام به فروش ملک خود نمایید. ولی در صورت منفی بودن آن، دلایلش را بیابید. و سپس رفع آن ایرادات احتمالی را در پیش گیرید. این ایرادات می تواند مواردی از قبیل شیشه های شکسته پنجره ها، ترک های دیوار، بوی نامطبوع فاضلاب، کثیفی و نامرتب بودن راه پله ها، بی نظمی و شلوغی پارکینگ، خرابی و فرسودگی کابینت ها و سایر مواردی از این دست باشد، که حتماً به رسیدگی آنها بپردازید.

یکی از توصیه های ما به شما در این زمینه، نقاشی کردن دیوارهای خانه است، چرا که تأثیر بسزایی را در انتخاب مشتری به همراه دارد. 

  • پرهیز از در نظر گرفتن قیمت های نجومی

در صورتی که قصد فروش فوری خانه خود را دارید، سعی کنید از گفتن قیمت های نجومی پرهیز کنید. چرا که گذاشتن قیمت هایی فراتر از قیمت استاندارد برای ملکتان، سبب تأخیر در فروش آن می شود. از این رو پیشنهاد ما این است که حرص و طمع را کنار گذاشته و می توانید به منظور آگاهی از قیمت ها، حتماً به مشورت با مشاوران املاک بپردازید که از قیمت ها به طول کامل مطلع هستند.

خریدار حتی تمایلی جهت بازدید از خانه شما، در صورت گذاشتن قیمت های بیش از حد واقعی و غیر منطقی از خود نشان نمی دهد. و در این وضعیت شما جهت فروش ملک خود بازنده اید چرا که مشتری نمی خواهد از ملکتان بازدید به عمل آورد. 

  • رفتن به سراغ مشاور املاک خوب جهت فروش فوری خانه

یکی از فاکتورهای مؤثر برای فروش فوری خانه این است که به سراغ مشاور املاک خوب بروید. به خاطر داشته باشید که تنها لوکس بودن بنگاه املاک و یا خوش پوش بودن صاحب آن نمی تواند دلیل مناسبی جهت انتخاب مشاور املاک باشد. از جمله مواردی که جهت انتخاب مشاور املاک باید مد نظر قرار دهید، تجربه کاری وی، خدمات آنلاین، وجهه اجتماعی و فن بیان او می باشد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید