۱۴۰۳/۰۲/۲۹

چشم انداز جهانی استخراج سنگ آهن تا ۲۰۲۹

در حالی که حدود نیمی از کل سنگ آهن را چین تامین می کند، رشدی ۲.۷ درصدی برای ارزش بازار جهانی این ماده معدنی برآورد می شود.
چشم انداز جهانی استخراج سنگ آهن تا ۲۰۲۹

به گزارش اخبار ساخته ها؛ در شرایطی که بزرگترین معادن سنگ آهن در برزیل، استرالیا، جمهوری کنگو، گینه و آفریقای جنوبی قرار دارند، کشور چین تولید کننده پیشرو سنگ آهن در بازار جهانی است که حدود نیمی از کل سنگ آهن را سالانه تامین می کند.

 تولید دو سوم سنگ آهن جهان توسط چین، استرالیا و برزیل

به این ترتیب طبق آمارهای جهانی، کشور چین به همراه استرالیا و برزیل دو سوم از تولید جهانی را تشکیل می دهند. این در حالی است که با توسعه معادن جدید مقرون به صرفه در سراسر جهان، چین مجبور شد تعدادی از معادن آهن با عیار پایین محلی را ببندد.

بر اساس این گزارش در حالی که آینده صنعت سنگ آهن جهانی به وضعیت صنعت فولاد جهان و به شدت تحت تاثیر چین است، پیش‌بینی می‌ شود که تولید جهانی سنگ ‌آهن در نتیجه جایگزینی تولید سنگ آهن داخلی چین با واردات، به‌ ویژه از استرالیا و برزیل، سالانه ۲ تا ۲.۳ درصد رشد کند.

 پیش بینی افزایش ۴۵ میلیون تنی عرضه سنگ آهن

بر اساس این گزارش در حالی انتظار می رود این صنعت سالانه حدود ۲ تا ۲.۳ درصد رشد کند که منجر به افزایش حدود ۴۵ میلیون تنی عرضه سنگ آهن در سال جاری میلادی خواهد شد.

همچنین علیرغم انتظارات مثبت، کارشناسان صنعت در پیش بینی های خود محتاط هستند، زیرا چالش های خاصی وجود دارد که ممکن است این بخش را از تحقق پتانسیل خود باز دارد؛ مقررات زیست محیطی و محدودیت های لجستیکی خطراتی را برای برنامه های توسعه صنعت ایجاد می کند. ضمن اینکه انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ نیز چین، بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان، به افزایش تقاضا برای این ماده خام ادامه دهد به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد در این کشور در سال‌ های آتی شتاب خود را حفظ کند.

از سوی دیگر گزارش استیل رادار، انتظار می رود عرضه جهانی سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ رشد کند، اما کارشناسان در مورد چشم انداز آینده با توجه به چالش های بالقوه محتاط هستند. در واقع انتظار می رود عرضه سنگ آهن در سال جاری میلادی به دلیل سرمایه گذاری در پروژه های جدید و تلاش برای بهبود عملیات معدنی افزایش یابد. به این ترتیب شرکت های معدنی فعالانه در حال کار برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد جهانی برای سنگ آهن هستند که با توسعه صنعت فولاد چین و توسعه زیرساخت های جهانی پشتیبانی می شود.

برآورد ارزش بازار جهانی سنگ آهن تا ۲۰۲۹

در حالی تلاش برای پاسخگویی به تقاضای جهانی از سوی فعالان این بخش ادامه دارد که طبق آمارهای جهانی منتشر شده ارزش بازار جهانی معدن سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ به ۳۴۸۸۹۰ میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌ شود تا سال ۲۰۲۹ با توجه به اثرات جنگ روسیه و اوکراین با رقم زدن رشدی به میزان ۲.۷ درصد به ۴۱۹۸۳۰ میلیون دلار برسد.

 انتهای پیام/

منبع خبر: بازار

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید