۱۴۰۳/۰۷/۲۷

پله دوبلکس چقدر فضا نیاز دارد؟

هر مدل از انواع پله گرد در یک فضای متناسب با نوع کاربری به بهترین حالت خود می تواند اجرا شود.
پله دوبلکس چقدر فضا نیاز دارد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ اصل ساختار پله گرد دور لوله دکوراتیو بودن آن است. حداقل ترین فضاها هم مربوط به این راه پله دوبلکس می باشد. مثلا اگر شما بخواهید. برای تردد در مغازه کوچک خود به بالکن مغازه از نردبان استفاده کنید. قسمت پایینی نردبان را باید تقریبا ۶۰الی ۷۰سانتی متر از دیوار دور کنید تا بتوانید به راحتی پاهای خود را بر روی قسمت های پله ای نردبان فلزی قرار دهید و به بالا بروید.

حال این بالا و پایین شدن ها برای خودتان که صاحب مغازه هستید، اشکالی نخواهد داشت. اما آیا برای مشتریان شما هم خوشایند است؟ مسلم است که اینگونه نیست؛ شما اگر می خواهید کمترین فضا از مغازه کوچک یا واحد آپارتمانی کوچک شما اشغال شود می توانید یک فضای ۱ متر در ۱متر به اجرای پله دوبلکس دور لوله اختصاص دهید. با این کار خود هم به زیباتر شدن دکوراسیون مغازه کوچک خود کمک کرده ایدو هم تردد تا حد بهتری سهولت آمیز تر می شود.

دیگر از این فضا کمتر نمی شود، هیچ یک از مدل های پله دوبلکس را ساخت و  یا نصب کرد. راه پله دوبلکس انواع مدل های متفاوتی دارد و هر کدام از آن ها برای ابعاد خاصی ساخته می شوند.

 راه پله گرد ۲محور ورق(ابعاد مورد نیاز پله دوبلکس): 

بهترین ابعاد برای اجرای آن یک مربع ۳متر در ۳متر یا اینکه ۴متر در ۲متر است؛ این ابعاد مختص به راه پله پیچ دو محور باکس هم هست. یعنی اینکه برای اجرای هر یک می توان از این ابعاد بهره گرفت، به شرطی که انتخاب باکس برای راه پله گرد فقط جنبه تزئینی داشته باشد نه جنبه بزرگی ابعاد چون به طبع ابعاد فضا یا همان نقشه محل اجرا به طور کل تغییر خواهد کرد.

 راه پله دوبلکس تک محور کنسولی: 

این پله دوبلکس در یک فضای ۲/۵متر در ۲/۵ متر به خوبی قابل اجرا نمی باشد و انتخاب آن به جای پله گرد دو محور کاملا سلیقه ای است و هیچ مزیت بیشتری نسبت به مدل قبلی ندارد ولی قیمت آن از نمونه ۲ محور ورق کمی گران قیمت تر می باشد و دلیل پرداخت بیشتر کارفرما از لحاظ قیمتی نسبت به مدل دو محور ورق کاملا سلیقه ای است یعنی اینکه کارفرما می خواهد که مدل تک محور کنسولی در محل کارش یا ویلای دوبلکس او اجرا شود. 

در واحد هایی که حمل راه پله ساخته شده به درون آن دشوار و یا در بعضی مواقع غیر ممکن است بهترین مدل از پله دوبلکس همین تک محور می باشد به گونه ای که محور وسط در محل کارگاه اجرا و ساخته می شود و کف پله ها هم به همین شکل ولی در مکان مورد نظر کف پله ها به شاسی جوش داده خواهد شد. البته بعد از ورود به داخل واحد حالا فهمیدید که چرا مزیت آن بیشتر برای سازنده است. برای اینکه هنگامی که کارفرما برای ساختن راه پله دوبلکس خود به سازنده پیشنهاد کار می دهد. سازنده ابتدا محل مورد نظر را از همه نظر بازدید خواهد کرد و بعد مسئولیت ساخت راه پله را قبول می کند. درصد کمی از منازل هیچ جوره برای انتقال راه پله دوبلکس به محل اصلی مناسب نستند.

 بخش بعدی(ابعاد مورد نیاز پله دوبلکس): 

در این شرایط ما پله تک شاسی را مد نظر خواهیم داشت، البته در مواردی که اجازه ساخت سازه آهنی پله گرد را در محل اجرا نداشته باشیم و فقط اجازه نصب را داشته باشیم چون بعضی از واحد ها تجاری می باشند و رفت و آمد در آن ها بسیار زیاد است و یا سازنده باید تایم شب کار کند که هر سازنده پله دوبلکسی مسئولیت ساخت راه پله در تایم شب را قبول نخواهد کرد مگر به شرطی که اختلاف قیمت آن توسط کارفرما به سازنده پرداخت شود.

 ابعاد مورد نیاز برای پله پیچ حول لوله برش خورده: 

این مدل در یک ابعاد ۲متر در ۲متر در بهترین شکل خودنمایی می کند و این فضا مربوط به قسمت بازشوی سقف می باشد یعنی آن مقدار فضای خالی که در سقف خالی مانده است. حال برای شما سوال پیش خواهد آمد که آن فضای خالی در زیرش راه پله قراردارد ولی باز هم خطر سقوط افراد می باشد. بخصوص افراد کم سن ما آن فضای بازشو را در بالا با نرده محافظ کاور می کنیم ولی برای خطرناک بودن آن برای بچه های بازیگوش ورودی راه پله را در بالا با یک درب به شکل و ارتفاع همان حفاظ های کناری خطر سقوط کودکان بازیگوش را به صفر درصد می رسانیم بعضی از کارفرمایان قسمت پایینی راه پله دوبلکس را هم درب حفاظی می گذارند.

 این کار اگر به درستی اجرا شود و صدمه ای به دکوراسیون راه پله وارد نکند.هیچ مانعی ندارد ولی بهتر است این درب های راه پله ای به وسیله چوب های زیبا اجرا شوند.

باز هم همه چیز بستگی به اجزای دکوراسیون داخلی خواهد داشت.

 ابعاد پله دوبلکس معلق(ابعاد مورد نیاز پله دوبلکس): 

این مدل از راه پله دوبلکس کنار دیواری احتیاج به بازشوی ۳ متر در ۱متر دارد ولی این بازشوی ۳متری بستگی به ارتفاع کف تا کف ۲طبقه خواهد داشت که هر چقدر ارتفاع کف تا کف بیشتر باشد.به متراژ این سه متر افزوده خواهد شد حال خواهید پرسید که عرض ۱ متر برای بازشوی پله معلق خوب است. بله چون عرض استاندارد پله معلق ۷۰سانتی متر است و اگر عرض راه پله معلق بیشتر از این باشد لرزش خواهد داشت و این ۳۰سانت اختلاف ۷۰ تا ۱متر هم برای شانه گیر نشدن بادخور می دهیم که در هنگام عبور و مرور شانه های افراد قوی هیکل به زیر سقف برخوردی نداشته باشد. چون بعضی از افراد شانه های خود را به روی نرده می گیرند و بالا می روند که این کار باعث گیر کردن شانه به زیر سقف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید