۱۴۰۳/۰۲/۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:

پرداخت تسهیلات بانکی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی

تسهیلات بانکی ۲۰ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و خودمالکی از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت می‌شود.
پرداخت تسهیلات بانکی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ محبوب حیدری با تشریح سهمیه بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات ماده چهار قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: بانک‌های عامل موظف هستند تسهیلات مربوط به بافت فرسوده، خودمالکی و طرح‌های نهضت ملی مسکن را به‌موقع پرداخت کنند تا عملیات ساخت این واحدها در زمان مقرر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات بانکی متناسب با آورده متقاضیان و پیشرفت طرح قابل پرداخت است، گفت: تاکنون از بابت طرح‌های مربوط به بافت فرسوده استان یک‌هزار و ۹۲۵ مورد قرارداد پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سقف تسهیلات برای احداث هر واحد مسکونی برابر مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با ۱۸ درصد سود بانکی محاسبه می‌شود.

حیدری اظهار کرد: از بابت واحدهای خودمالکی پنج هزار و ۹۶۲ مورد انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین درباره انعقاد قرارداد و پرداخت طرح‌های نهضت ملی مسکن با بانک‌های عامل استان گفت: از ۱۷ هزار و ۹۸۰ واحد مسکن ملی در دست ساخت ۱۲ هزار و ۲۸۲ مورد قرارداد و پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل استان امضا شده است.

تا پایان سال ۶۰۰ واحد مسکونی در استان اردبیل تحویل متقاضیان می‌شود

حیدری با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف حمایت از افراد فاقد مسکن به‌ویژه گروه‌های کم‌درآمد از مهم‌ترین برنامه‌های راه و شهرسازی است ، افزود: سال گذشته ۱۸۰ واحد مسکن ملی در اردبیل به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هم ۶۰۰ واحد مسکن در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به احداث مسکن در زمین ۵۰۵ هکتاری شهرک سلیمانی اردبیل اظهار کرد: مجموعه ۵۰۵ هکتاری این شهرک توسط کارگزار مربوطه در دست احداث است که با پیگیری‌های مستمر استاندار اردبیل و راه و شهرسازی استان، زیرساخت‌های این شهرک توسط شرکت‌های مرتبط از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در حال طراحی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و ملت به‌عنوان بانک‌های عامل در ساخت مسکن ۵۰۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل همکاری می کنند و واحدهای این مجموعه هم‌اکنون در مرحله تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد است.

طرح جهش تولید مسکن،از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام جهش تولید مسکن در مراکز استان‌ها پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها پنج هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است، همچنین سقف وام در روستاها  سه هزار میلیون ریال است.

بر اساس برنامه اعلام شده در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۶۳ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید