۱۴۰۳/۰۲/۱۴

پاکستان پول نفت وارداتی از روسیه را به یوآن داد

وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که این کشور پول نخستین محموله وارداتی نفت از روسیه را به یوآن چین به این کشور پرداخته است.
پاکستان پول نفت وارداتی از روسیه را به یوآن داد

به گزارش اخبار ساخته ها به نقل از رویترز مصدق مالک وزیر نفت پاکستان اعلام کرد که این کشور پول نخستین محموله نفت وارداتی از روسیه را به یوآن چین پرداخت کرده است.

نخستین محموله نفتی صادراتی روسیه به پاکستان اخیراً و بر اساس توافق دو کشور در ماه ژانویه به بندر کراچی رسیده است.

وزیر نفت پاکستان البته جزئیات بیشترین از این توافق و محموله وارداتی را بیان نکرد، اما پرداخت پول روسیه به یوآن از سوی اسلام‌آباد نشان‌دهنده تغییرات گسترده در روند پرداخت پول محموله‌های وارداتی است که تا پیش از این به دلار انجام می‌شد.

پس از تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای گروه ۷ و تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور در ماه دسامبر، روسیه با هدف تغییر مقصد محموله‌های نفتی خود به سمت توافق با دیگر کشورها از جمله پاکستان است. به‌طور کلی مسکو طی یک سال گذشته و پس از آغاز درگیری نظامی با اوکراین، مقصد بیشتر محموله‌های نفتی خود را به سمت هند و چین تغییر داده و به خاطر تحریم‌ها ارز مبنای مبادلاتی خود را هم به ارزهایی غیر از دلار بسته است.

گزارشات قبلی نشان می‌دهد که پاکستان روی قیمت نفت ۵۰ تا ۵۲ دلار در هر بشکه با روسیه توافق کرده و این کشور طی سال گذشته روزانه ۱۵۴ هزار بشکه نفت از عربستان، امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کرده است.

به‌طور کلی پاکستان ۸۰ درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند. این کشور البته امیدوار است با واردات نفت ارزان‌قیمت از روسیه، بحران کنونی کمبود حامل‌های انرژی و بالا بودن قیمت آنها را در بازار داخلی این کشور حل کند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید