۱۴۰۳/۰۲/۱۰
معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت:

٢ هزار طرح اقتصادی در روستاها افتتاح می‌شود

٢ هزار طرح اقتصادی همزمان با روز روستا و عشایر در روستاها به ارزش ١٠ همت (هزار میلیارد تومان) افتتاح می شود.
٢ هزار طرح اقتصادی در روستاها افتتاح می‌شود

به گزارش اخبار ساخته ها؛ «سید امیرحسین مدنی» همزمان با روز روستا و عشایر در نمایشگاه «روستا آباد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها شامل طرح های خرد، متوسط و بزرگ در مشاغل خانگی و واحدهای اقتصادی و تولیدی است که در مراکز استان ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در ٢ سال گذشته ٣۴ هزار طرح عمرانی و زیربنایی روستایی به ارزش ٧٠ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

مدنی بیان‌داشت: علاوه بر آن، ١۶٧ هزار واحد مسکونی با ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری رسید، چهار کیلومتر راه روستایی آسفالت شد، همچنین تامین آب شرب در سه هزار و ٣٠ روستا به ارزش هفت هزار میلیارد تومان به انجام رسید.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، بهره برداری از هفت هزار کلاس درس به ارزش هشت هزار میلیارد تومان، ایجاد ٧٠٠ ایستگاه مخابراتی و بهره برداری از ۶ هزار طرح هادی، بازگشت ٢ هزار قنات به چرخه آبرسانی و شاخص گاز رسانی ٩۵ درصدی در روستاها را از دیگر طرح ها عنوان کرد.

وی با اشاره به احیای ٩٠٠ واحد صنعتی و تولیدی در طرح های خرد و خانگی، بیان‌داشت: ۶٧٠ هزار شغل در دولت سیزدهم ایجاد شده و طبق اطلاعات مرکز آمار نرخ بیکاری در روستاها به ۵.٩ درصد رسیده است؛ این در حالیست که در دولت گذشته ٧.۶ درصد بوده است.

به گفته مدنی، رفع موانع تولید برای ۵٠٠ واحد صنعتی و تولیدی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مقوله بیمه روستایی عشایر، یک میلیون و ٧٠٠ هزار از روستاییان بیمه شدند که ٧٠٠ هزار نفر در دولت سیزدهم بودند که از این تعداد ٢۴۴ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

این مقام مسوول از برنامه ریزی برای تامین ١١٠ هزار نیروگاه خورشیدی برای روستاییان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری وزارت نیرو، کمیته امداد و بسیج سازندگی انجام می‌شود.

بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه روستا آباد

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه روستا کانون مولد کشور است، گفت: کشور نیازمند امنیت غذایی و خدمات گردشگری و اجتماعی روستاست، باید جایگاه روستایی و عشایر که جایگاه تولید است به نحو شایسته قلمداد و برنامه بلندمدت برای آن تعریف شود.

وی ادامه‌داد: نمایشگاه روستا آباد از روز ١٢ مهر ماه با حضور یک‌هزار و ٢٠٠ غرفه کار خود را آغاز کرده که تا یک هفته ادامه دارد.

مدنی با بیان اینکه شاهد استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه روستا آباد هستیم، خاطرنشان کرد: روز گذشته ۵٠٠ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و از ابتدای برگزاری نمایشگاه تا کنون بیش از یک میلیون بازدید از نمایشگاه انجام شده است.

وی بیان‌داشت: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف آشنا شدند و از محصولات ارگانیک آنان خرید کردند، ضمن اینکه اسفندماه امسال در سراسر کشور نمایشگاه روستا آباد برگزار می شود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه رویکرد دولت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، گفت: طرح‌های خوبی از جمله بسته حمایتی به علاقه‌مندان بازگشت به روستا و تسهیلات اشتغالزایی ۵٠٠ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اکنون ١٩ میلیون روستایی در سراسر کشور وجود دارد، ضمن اینکه روستاهای بالای سه هزار نفر به شهر تبدیل شده است.

این مقام مسوول بیان‌داشت: اکنون در زمینه آموزش روستاییان در حوزه بازاریابی و ایجاد اشتغال اقداماتی انجام شده و سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه ورود کرده است.

 نمایشگاه روستا آباد با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور از روز ۱۲ مهر به مدت یک هفته در مصلای تهران برپاست.

همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه با حضور بیش از یک هزار تولید کننده روستایی با قومیت های مختلف برگزار شد در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری عرضه شده است.

معرفی روستاهای گردشگری و ظرفیت های تاریخی و تفریحی روستاها با حضور روستاییان نیز در این نمایشگاه صورت می گیرد.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید