۱۴۰۳/۰۲/۱۵

٢٧٣٢ نفر از طریق سامانه جستجوی شغل مشغول به کار شدند

معاون اشتغال وزارت تعاون گفت: در یک ماه گذشته ٩ هزار و ٢٠٠ معرفی نامه‌های از طریق سامانه جست‌وجوی شغلی صادر شد و ٢ هزار و ٧٣٢ نفر مشغول به کار شدند.
٢٧٣٢ نفر از طریق سامانه جستجوی شغل مشغول به کار شدند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ «محمود کریمی بیرانوند» روز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه جستجوی شغلی، اظهار داشت: یک نسخه از سامانه فرصت‌های شغلی در دولت قبل ایجاد شد که با مشکلات و اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بود و در این دولت سامانه جدیدی با عنوان جست‌وجوی شغلی، با همکاری صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شد.

وی افزود: ٣١ هزار کارجو، ٢ هزار و ٧٠٠ کارفرما و ۶١ هزار فرصت شغلی طی یک ماه در سامانه سامانه جستجوی شغلی ثبت شده است.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های بازار کار مسأله اطلاعات است که وزارت کار به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار است و فضا را مدیریت کند با راه‌اندازی این سامانه هوشمندسازی خدمات کاریابی‌ها در هدایت نیروی کار صورت گرفته است.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه فرایند کاریابی‌ها هوشمند شده است، گفت: بر این اساس کاریابی‌ها و کارجو و کارفرما به صورت برخط می‌توانند فرایند را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جست‌وجوی شغل کاهش پیدا کرده ضمن اینکه مشاغل نوظهور و رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌ها را ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید