۱۴۰۳/۰۲/۱۶

وزیر اقتصاد: گروهی ویژه‌خوار دست مردم را از مسکن دور کرده‌اند

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت:عقب‌افتادگی نظام مالیاتی چنددهه اخیر منجر شد گروهی ویژه‌خوار منبع نکبت‌های اقتصادی شوند و دست مردم را از مسکن دور کنند.
وزیر اقتصاد: گروهی ویژه‌خوار دست مردم را از مسکن دور کرده‌اند

به گزارش خبرنگار اخبار ساخته ها، سید احسان خاندوزی روز سه‌شنبه در اختتامیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند»، اظهار داشت:  عقب‌افتادگی دهه‌های گذشته در نظام حکمرانی و مالیاتی بوده که اجازه می‌دهد تا گروهی اندک ویژه خوار منبع نکبت‌های اقتصادی باشند و این افراد باعث شده‌اند دست مردم دور از مسکن و دارایی باشد. اینها محصول این بود که مقاله‌ها نوشته می‌شد، ولی به هر دلیلی کوتاهی صورت می‌گرفت اکنون میراث شوم این کوتاهی را می‌کشیم.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مهد سرمایه‌داری دنیا هم اجازه نمی‌دهند که نقدینگی کشور به سمت فعالیت غیرمولد برود زیرا به نفع اشتغال، تولید و صادرات نیست و ثمره‌ای جز بی‌اعتمادی و نوسان بی‌ضابطه در قیمت دارایی‌ها از جمله مسکن، خودرو، طلا و ارز ندارد.

خاندوزی با انتقاد از اینکه انواع سوداگری‌ها در بازارها، زندگی مردم را دست‌خوش منفعت طلب گروهی خاص قرار داده است، گفت: چند هزار نفر دلال و واسطه‌گر در بازار طلا و ارز و مسکن هستند که ترس ناشی از سفته‌بازی آنها منجر به شده تا مردم نیز در صف خرید طلا و دلار بایستند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید