۱۴۰۳/۰۲/۰۶

ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای جهانی

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از محصولات شرکت دانش‌بنیان فن‌پایا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و خط تولید محصولات این شرکت در حوزه اندازه‌گیری یا پایش آلودگی هوا بازدید کرد.
ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای جهانی

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سیروس وطن‌خواه، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امروز یکشنبه دوم مرداد ماه در این بازدید بر تمرکز شرکت دانش‌بنیان فن‌پایا بر بازارهای بین‌المللی تاکید کرد و گفت: ورود به بازارهای بین‌المللی نیازمند استمرار و پایداری در جریان فعالیت یک مجموعه است که این شرکت توانایی لازم برای انجام این کار را دارد؛ مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در این راستا آماده همکاری است.

شرکت فناوری‌های پایش آلودگی هوا و آب و سامانه‌های انرژی فن پایا در سال ۱۳۹۴ با عنوان شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شروع به فعالیت کرد و اولین محصول تولیدشده توسط این شرکت، دستگاه اندازه‌گیری ذرات خروجی از دودکش صنایع بود.

این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر حدود ۹ محصول دانش‌بنیان در حوزه اندازه‌گیری یا همان پایش آلودگی هوا عرضه می‌کند. اندازه‌گیری آلاینده‌های متحرک مانند خودروها، آلاینده‌های محیطی مانند ذرات معلق و گازهای محیطی از آن جمله است.

عمده محصولات این شرکت نیز در حوزه اندازه‌گیری آلاینده‌های هوا مانند دستگاه اندازه‌گیری آلاینده‌های خروجی از دودکش کارخانجات، آلاینده خروجی از دودکش خودروها و ایستگاه‌های بخش آلاینده‌های هوای محیطی است.

آخرین محصولی که از گروه فن‌پایا تولید و به بازار عرضه شده، دستگاهی است که کاملاً با منبع انرژی خورشیدی کار می‌کند و پارامترهای آلاینده‌های هوا مانند گاز‌ها، ذرات معلق، بو و حتی پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری می‌کند و به صورت آنلاین به سامانه ارسال می‌نماید.

سیروس وطن‌خواه، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جریان بازدید از خط تولید این شرکت دانش‌بنیان در شهرستان شهریار، ضمن مهم خواندن بازارهای داخلی و توجه شرکت‌ها به این حوزه، تاکید کرد: شرکت فناوری‌های پایش آلودگی هوا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باید R&D خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

علیرضا نورپور، استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و رئیس شرکت فناوری‌های پایش آلودگی هوا نیز با اشاره به اینکه در سیاست شرکت، توجه به شعار کارآفرینی و همکاری‌های بین‌المللی را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: ظرفیت و توانایی این شرکت دانش‌بنیان در سطحی است که می‌توانیم صادرات خود را حتی تا اروپا گسترش دهیم.

وی افزود: در راستای بین‌المللی‌سازی و برای توسعه صادرات و ورود به بازار جهانی، واحدی در منطقه آزاد ارس تاسیس کرده‌ایم و به عنوان عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از سال جاری صادرات را با جدیت بیشتری آغاز کرده‌ایم.

رئیس شرکت فن‌پایا، موانع قانونی و خودتحریمی داخلی را بزرگ‌ترین مانع برای توسعه این شرکت دانش‌بنیان و اشتغال پایدار به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاه دانست و گفت: رسالت دانشگاه نسل چهارم، کارآفرینی و تولید فناوری است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این راستا بسیار کمک‌کننده باشند.

وی افزود: برای نظام آموزش و پژوهش کشور و همچنین برای صنعت و از همه مهمتر استقلال و عدم وابستگی کشور بسیار مهم است که مانعی در مسیر توسعه شرکت‌ها ایجاد نشود.

عضو هیأت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، رویکرد رئیس دانشگاه تهران در حمایت از دانشگاه کارآفرینانه را در راستای حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید