۱۴۰۳/۰۲/۲۱

وجود اراضی مازاد در نواحی جنوب تهران!

کارشناس مسکن گفت: در اراضی و محدوده های استان تهران اراضی مازاد زیادی وجود دارد.
وجود اراضی مازاد در نواحی جنوب تهران!

فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار ساخته ها  با بیان اینکه  تمامی زير ساخت های زيربنايی و روبنایی برای توسعه افقی در محدوده شهرها به ویژه تهران فراهم است گفت: در چنین شرایطی بنابراین نیازی به تامین تاسیسات نیست.

 این کارشناس مسکن ادامه داد: با توسعه محدوده شهرها و حریم شهرها باید اجرای این طرح هرچه سریعتر انجام شود تا از این طریق قیمت زمين در کلانشهرها شکسته شود و ما شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.

او  اظهار کرد: در نواحی جنوب تهران و جنوب شرق تهران زمين به میزان کافی با تاسیسات و زیرساخت وجود دارد؛ بنابراین بهانه های واهی که در حوزه کمبود زمین در تهران مطرح می شود به صورت کامل رد می کنیم. 

ایلاتی افزود: اگر در منطقه ای زیرساخت وجود نداشته باشد با همکاری تمامی دستگاه به صورت تجمعی می شود اقدام به تامین زیربناها و خدمات زیرساختی می کنیم تا از طریق آن توسعه افقی در شهرها صورت گیرد.

او یادآور شد: توسعه افقی شهرها نه تنها هزینه ای برای دولت ندارد، بلکه زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن می شود چراکه در محدوده شهرها به صورت کامل اين زیربناها و زیر ساخت ها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرات

  • Image
    شهری 9 ماه پیش پاسخ

    حرف مفت و کاسب گرایانه . تهران مازاد جمعیتی دارد و بجای طرح برای انتقال فعالیت های کسب و کار به سایر شهرستان های کشور با این توجیهات غیر کارشناسی دنبال خیز دیگری برای سوداگری زمین در تهران هستند. متاسفانه در سکوت متخصصین افراد بدون شناسنامه هر چه می خواهند می گویند.