۱۴۰۳/۰۲/۱۰

واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چینی ها در ساخت وساز مسکن

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به خبر مشارکت چینی ها در ساخت‌وساز مسکن گفت: بیشتر به منابع مالی نیاز داریم تا تکنولوژی.
واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چینی ها در ساخت وساز مسکن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  با بیان این‌که «سامانه خودنویس با هدف رایگان کردن معاملات بخش اجاره راه اندازی شد» افزود: از سال آینده اگر ابزارهای آن مهیا شود چون اتصالات سایر دستگاه ها را نیز نیاز دارد؛ خرید و فروش ملک نیز  در سامانه خودنویس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «تا امروز ۱.۲۶۸ میلیون نفر از سامانه خودنویس استفاده کردند» هم‌چنین گفت: «۳۴۷۸۷۵ » نفر قرارداد خود را در سامانه خودنویس وارد کردند.

وی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن هم گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برخی تکنولوژی ها چینی ها دستاوردهایی داشته اند  ولی ما در حوزه ساختمان و مسکن در تکنولوژی رشدهای خوبی داشتیم و نیازمندی و وابستگی مان حداقلی است.

بیشتر از آنکه به تکنولوژی نیاز داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم پروژه ها را سرعت بیشتری بدهیم.

وی با بیان این‌که « ۵۰ درصد عملیات ساخت به حوزه‌های تک طبقه و ویلایی اختصاص پیدا کرده است» گفت: تک طبقه و ویلاسازی در مقیاس های انبوه عملیات های ساخت را به خود اختصاص داده است که در این روش زیاد نیازمند تکنولوژی نیستیم.

وی اظهار کرد: طبیعتا برای بلندمرتبه‌سازی نیازمند تکنولوژی با سرعت ساخت بالا هستیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید