۱۴۰۳/۰۲/۳۰

واریز آورده اولیه 248 متقاضی مسکن ملی در شهرستان سامان

از 2382 درخواست ثبت شده در سامانه نهضت ملی 540 متقاضی افتتاح حساب کرده‌اند و 248 نفر آورده اولیه 40 میلیون تومان را به حساب واریز کرده‌اند.
واریز آورده اولیه 248 متقاضی مسکن ملی در شهرستان سامان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علی چراغیان مدیر بنیاد مسکن سامان در شهرکرد گفت: از ۲ هزار و ۳۸۲ درخواست ثبت شده در سامانه نهضت ملی مسکن شهر سامان ۵۴۰ متقاضی افتتاح حساب کرده‌اند و ۲۴۸ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان را به حساب واریز کرده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن سامان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲ شهر هوره و سامان است، ادامه داد: شهر هوره چون به تازگی شهر شده است به دلیل عدم آگاهی مردم از ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نامی انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر این موضوع در دست پیگیری است تا سایت مجددا برای ثبت‌نام مردم شهر هوره باز شود.

چراغیان با اشاره به اینکه در شهر سامان تا کنون سه مرحله قرعه‌کشی برای تحویل زمین به متقاضیان گروه ساخت انجام شده است، اضافه کرد: ۴۴ پلاک در قالب ۱۳۲ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است و از این تعداد صاحبان ۱۲ واحد کار خود را آغاز کرده‌اند و مابقی نیز در حال دریافت پروانه ساخت و نظام مهندسی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات متقاضیان دریافت پروانه ساخت بحث بیمه تامین اجتماعی است که باعث شده روند اخذ پروانه دچار مشکل شود، عنوان کرد: تا کنون ۲ قطعه زمین ۱.۷ و ۸.۷ هکتاری در شهر سامان از سوی راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن شده است.

مدیر بنیاد مسکن سامان بیان کرد: این زمین‌ها قابلیت ساخت ۵۴۰ واحد را دارد و این میزان برای متقاضیان موثر کفایت می‌کند.

وی گفت: یکی از مشکلات متقاضیان سامان نبود شعبه بانک مسکن در این شهر است و اینکه بانک‌های دیگر در حوزه مسکن اطلاعات و اشرافیت کامل را ندارند به همین دلیل متقاضیان به شعب شهرکرد ارجاع داده می‌شوند و همین تجمع سبب نارضایتی مردم می‌شود.

چراغیان ادامه داد: با شعبه بانک ملی در شهر سامان مذاکراتی صورت گرفته است تا متقاضیان اخذ تسهیلات به این بانک معرفی شوند.

انتهای پیام/

منبع خبر: فارس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید