۱۴۰۳/۰۲/۰۹

هر ۱۱ خانواده، ۱ نفر دارای مسکن در سطح کشور است

در حال حاضر نسبت مسکن به خانوار در سطح کشور ۱ به ۱۱ است، این در شرایطی است که تنها ۵ درصد اختلاف در این نسبت طبیعی بوده است.
هر ۱۱ خانواده، ۱ نفر دارای مسکن در سطح کشور است

به گزارش اخبار ساخته ها؛ روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، گفت: متأسفانه در حال حاضر نسبت مسکن به خانوار در سطح کشور ۱ به ۱۱ است، این در شرایطی است که تنها ۵ درصد اختلاف در این نسبت طبیعی بوده و این مسئله نباید سهمی بیشتر از ۲۵ درصد در سبد کالای خانواده را در بربگیرد.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن در ادامه با تأکید بر اینکه مسکن با امنیت روانی خانواده ارتباط داشته و کالای جایگزینی ندارد گفت: درحال حاضر جابه جایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می‌رود چراکه درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می‌شود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این راستا بر به‌کارگیری راه‌های مهار تورم در پروژه‌های اجرایی گفت: پیشنهاد می‌شود مدیران در صورت امکان از ساخت ساختمان با طبقات بالا پرهیز کرده و با تقویت نظام فنی و اجرایی و همچنین مدیریت تأمین و تدارک مصالح از تورم ایجاد شده در کشور جا کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مدیران مسئول باید با استفاده از ساز و کارهای نوین و ابتکارات جدید پروژه‌های باقیمانده را تا پایان دولت تمام و از آغاز پروژه‌های جدیدی که تبعات سختی را برای دولت به همراه دارد پرهیز کنند گفت: از تمامی مدیران شرکت‌های تابعه و مجموعه ستاد شهرهای جدید می‌خواهیم که با برنامه ریزی صحیح در حوزه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی، همفکری و همکاری در تغییر رویکرد و نظارت حداکثری در حین و بعد از اجرای پروژه‌ها در تحقق هرچه بیشتر اهداف گام بردارند.

انتهای پیام/

منبع خبر: مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید