۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نصب 4هزار پنل خورشیدی در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از نصب و راه اندازی ۴ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی استان تا پایان سال جاری خبر داد.
نصب 4هزار پنل خورشیدی در کردستان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ در مرداد ماه سال جاری تفاهم نامه همکاری اجرای طرح ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک (پنل های خورشیدی) از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی امضاء شد که قرار است بر اساس این طرح طی پنج سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی به منظور توانمند سازی اقشار کم برخوردار در سطح کشور احداث شود

در همین راستا جلسه ای تحت عنوان نشست ارزیابی ساختگاه های نصب سامانه های خورشیدی اقشار کم درآمد با حضورمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، ریاست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان برگزار شد.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این جلسه از نصب و راه اندازی ۴ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح گامی مهم در جهت تحقق شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین است چراکه این طرح سه ویژگی اشتغالزایی، تولید و دانش بنیانی را به صورت توأمان به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق ایجاد نیروگاه های خورشیدی در مناطق محروم است، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر است طی قراردادی ۵ ساله ۲۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در مناطق کم برخوردار استان نصب و راه اندازی شود.

لهونیان با اشاره به اینکه پتانسیل سنجی و ارزیابی های لازم جهت احداث این نیروگاه ها در مکان مناسب با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان از هفته جاری اجرایی می شود، گفت: برای نصب هر ۵ کیلووات پنل خورشیدی حدود ۱۲۵ میلیون تومان سرمایه لازم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان گفت: تاکنون ۶۸ واحد پنل خورشیدی در سراسر استان در بخش خانگی نصب شده که ۵۰ واحد آن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۱۸ واحد نیز برای سرمایه گذاران خانگی بوده است.

یش بینی می شود اجرای این طرح با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم، بتواند ۲۵ هزار شغل ایجاد کند.

گفتنی است پرهیز از استفاده از سوخت فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب، محرومیت زدایی، حمایت از ساخت داخل، ایجاد اشتغال و توسعه انرژی های پاک از جمله مزایای ایجاد نیروگاه های خورشیدی است که قرار است در بازه پنج ساله ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی با مقیاس کوچک احداث شود که تعداد ۱۱۰ هزار واحد در سال نخست احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید