۱۴۰۳/۰۲/۳۱

نتیجه رتبه بندی جدید دانشگاه شریف

نتایج رتبه جدید (World University Rankings 2024) دانشگاه شریف با ارتقا صد پله ای نسبت به سال 2023، در رتبه 301 تا 350 قرار گرفت.
نتیجه رتبه بندی جدید دانشگاه شریف

به گزارش اخبار ساخته ها؛  نتایج رتبه جدید (World University Rankings 2024) دانشگاه شریف با ارتقا صد پله ای نسبت به سال 2023،در رتبه 301 تا 350 قرار گرفته و در ایران هم که در سال 2023 رتبه نهم داشت، به جایگاه اول بین دانشگاه های ایران رسیده است.

آخرین باری که شریف در این رتبه بندی، رتبه اول ایران را به دست آورده بود، به سال 2015 برمی گردد که ظاهرا دانشگاه های زیادی از ایران در این رتبه بندی قرار نداشتند و از سال 2016 تا پارسال، رتبه شریف بین دوم تا هفتم یا هشتم متغیر بوده است.

در این رتبه بندی، بعد از شریف، دانشگاه های امیر کبیر، علم و صنعت ایران، تهران، نوشیروانی بابل، شیراز و تبریزرتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

در بین دانشگاه های جهان هم اکسفورد، MIT، هاروارد و کمبریج رتبه های اول تا پنجم بین 2000 دانشگاه بررسی شده در این رتبه بندی هستند.

در رتبه بندی های موضوعی هر رشته هم تقریبا وضعیت شریف مشابه رتبه عمومی دانشگاه شده که به تفکیک در سایت TIMES آورده شده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید