۱۴۰۳/۰۲/۳۰

موزه آینده دبی، جدیدترین جاذبه گردشگری در دبی! + تصاویر

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai ) از جدید ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی است.

به گزارش اخبار ساخته ها؛ دبی پربازدید ترین شهر دنیا است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می ‌کنند تا از جاذبه‌ های متنوع و بی ‌نظیر آن لذت ببرند.به همین دلیل دولت و مسئولان شهری همواره در تلاش هستند تا ایده و مکانی جدید و متفاوت را برای جذب توریست  از سراسر دنیا ایجاد کنند. جدید ترین اقدام آنها ساخت موزه آینده دبی است.

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai ) از جدید ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی است.

موزه آینده 77 متر ارتفاع و 30548 متر مربع مساحت دارد. دارای هفت طبقه فضای نمایشگاهی، سالنی با 420 صندلی، رستوران، کافه و لابی است. شکل بیضی با هدف نشان دادن انسانیت است. تپه سبز رنگی که بالای آن قرار دارد نشان دهنده زمین است.  ستون‌های پشتیبان سنتی نیست، اما در عوض یک دیاگرید فولادی است - یک قاب از تیرها - و با کمک الگوریتم‌ها و یک سیستم نرم‌افزاری معروف به مدل‌سازی اطلاعات ساختمان توسعه داده شده است. نما به همان اندازه پیچیده است. این شامل 1024 قطعه است و با استفاده از تکنیک های صنعت هوانوردی در نحوه اعمال آن مانند یک پوست بر روی ساختمان طراحی شده است.

طرح‌های پنجره‌ها به خط عربی توسط هنرمند اماراتی مطاربن لاحج و بر اساس نقل قول‌های شیخ محمد نیز بر روی این پوست منحنی به عنوان پنجره های موزه عمل میکند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید