۱۴۰۳/۰۲/۰۱

معرفی انواع کاغذ دیواری راه راه

اغلب مردم فکر می‌کنند کاغذ دیواری راه راه فقط دو مدل عمودی و افقی دارد در حالی که اینطور نیست.
معرفی انواع کاغذ دیواری راه راه

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ وقتی از کاغذ دیواری راه راه صحبت می‌شود خیلی‌ها مخالفت می‌کنند. در حالی که عملا آن چیزی که بعد از اجرای دیوارپوش راه راه در خانه یا محل کار شما رخ می‌دهد، نمایی زیبا و چشم‌نواز از یک محیط لاکچری است. این روزها مدل کاغذ دیواری راه راه به مرور دارد جای خود را در قلب مردم باز می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که دیوارپوش‌های راه راه در طرح و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. اغلب مردم فکر می‌کنند این نوع کاغذ دیواری فقط دو مدل عمودی و افقی دارد در حالی که اینطور نیست. در این مقاله به معرفی انواع دیوارپوش‌های راه راه و نکاتی که قبل از خرید آن باید بدانید می‌پردازیم. همراه ما باشید. 

بهترین مکان برای کاغذ دیواری‌های راه راه

در کدام قسمت از خانه بهتر است از کاغذ دیواری‌های راه راه استفاده کنیم؟ آیا از این مدل دیوارپوش برای مکان‌هایی بجز خانه هم می‌توان استفاده کرد؟ در ادامه بهترین مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اتاق پذیرایی: بله اولین نقطه‌ای که می‌توانید از دیوارپوش راه راه در آن استفاده کنید، اتاق پذیرایی یا نشیمن است. از مزیت‌های دیوارپوش‌های راه راه این است که می‌توانند دکوراسیون پذیرایی را بزرگتر از حد معمول نشان دهند. مدل‌های متنوعی از دیوارپوش راه راه برای اتاق پذیرایی وجود دارد که می‌توانید مدل ساده یا ترکیبی آن را خریداری کنید تا این بخش از خانه جذاب‌تر شود.

اتاق خواب: به کار بردن کاغذ دیواری‌های راه راه در دکوراسیون اتاق خواب هم مرسوم است. البته بهتر است از راه راه ضخیم برای این بخش از خانه استفاده شود تا فضا خیلی شلوغ به نظر نرسد. همچنین می‌توانید از طرح‌های مورب یا بارکدی هم برای اتاق خواب استفاده کنید.

آشپزخانه: یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای به کار بردن دیوارپوش راه راه، آشپزخانه است. این مدل کاغذ دیواری باعث می‌شود تمرکز به یک نقطه از خانه متمرکز شد و اگر از راه راه افقی استفاده کنید، فضای آشپزخانه را بزرگتر از جد معمول نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر پلان آشپزخانه شما از نوع باز (اپن) است، باید از کاغذ دیواری خاصی استفاده کنید تا با دکوراسیون اتاق پذیرایی هماهنگی داشته باشد.

سالن‌های آرایش: از محبوب‌ترین مدل دیوارپوش‌هایی که در سالن‌های آرایش استفاده می‌شود، مدل راه راه است. این مدل در صورت نصب افقی یا عمودی، فضای سالن را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهد و وجود آینه‌های بزرگ، به آن کمک فراوانی می‌کند.

شرکت‌های خصوصی: اگر می‌خواهید فضایی جدی و در عین حال صمیمانه در شرکت خصوصی ایجاد کنید، کاغذ دیواری‌های راه راه به شما کمک می‌کنند. این مدل کاغذ دیواری را برای محیط‌هایی که کارمندان کمی دارد، مورد استفاده قرار می‌دهند.

انواع مدل کاغذ دیواری راه راه

همانطور که گفته شده کاغذ دیواری‌های راه راه در طرح و رنگ و شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند که هرکدام برای موقعیت خاصی مناسب‌تر هستند. در این بخش به معرفی انواع مدل‌های دیوارپوش راه راه می‌پردازیم.

راه راه عمودی

اولین و متداول‌ترین مدل از دیوارپوش‌های راه راه، مدل عمودی است. این مدل از بالا به پایین دیوار کشیده می‌شود و به همین دلیل به بزرگ‌تر نشان دادن ارتفاع خانه کمک فراوانی می‌کند. مدل‌های عمودی در طرح و رنگ‌های متنوعی وجود دارند اما مدل سیاه و سفید آن بیشتر به عنوان کاغذ دیواری محیط‌های اداری و یا اتاق‌های پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خطوط عمودی در دیوارپوش‌ها نماد استحکام و ایستادگی هستند و به همین دلیل از آن‌ها بیشتر در خانه‌هایی با سقف‌های بلند استفاده می‌شود. اگر در خانه‌ی شما چند ستون وجود دارد، با استفاده از دیوارپوش عمودی می‌توانید نمایی یکدست و هماهنگ به خانه بدهید.

راه راه عمودی

راه راه عمودی

راه راه افقی

نوع محبوب دیگری که در بسیاری از خانه‌ها از آن استفاده می‌شود، دیوارپوش‌های راه راه افقی است. این نوع کاغذ دیواری به بزرگتر نشان دادن فضای خانه کمک فراوانی می‌کند. این مدل کاغذ دیواری برای محیط‌های اداری، بانک‌ها و فروشگاه‌ها بسیار مناسب است چون محیط را بزرگتر از حد معمول نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری‌های راه راه افقی در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند. پس زمینه‌ی برخی از آن‌ها سفید و برخی دیگر پس‌زمینه‌ی رنگی دارند و نوارهای افقی هم به رنگ‌های متنوعی روی آن حک شده‌اند. راه راه افقی نماد ثبات و امنیت بوده و بسیار شبیه به امواج دریاست و به همین دلیل برای ایجاد حس آرامش در خانه بسیار مناسب است.

راه راه افقی

راه راه افقی

راه راه باریک

مدل خاصی از کاغذ دیواری‌های راه راه وجود دارد که خطوط به شکل باریک در کنار هم قرار می‌گیرند. این خطوط می‌توانند افقی، عمودی یا مورب باشند. کاغذ دیواری‌هایی با راه راه باریک به شلوغ‌تر نشان دادن خانه کمک می‌کنند. اگر دوست دارید محیط خانه یا محل کار شما شلوغ و پر به نظر برسد، این مدل کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری‌های با راه راه باریک اغلب با پس زمینه‌هایی رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، طوسی یا بژ ساخته می‌شوند و سپس خطوطی به شکل عمودی یا افقی به شکل باریک روی آن‌ها حک می‌شود. شما می‌تواند با توجه به دکوراسیون و رنگ‌هایی که در محیط دارید، مدل کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

راه راه باریک

راه راه باریک

راه راه ضخیم

فضاهای خلوت و طراحی مینیمال به کاغذ دیواری با راه راه ضخیم نیاز دارد. این نوع کاغذ دیواری فضای خانه را خلوت‌تر از حد معمول نشان می‌دهد و اگر مبلمان، کفپوش و پرده‌هایی متناسب با آن خریداری کنید، مدل دکوراسیون خانه شما کاملا مینیمال و ساده خواهد شد.

خطوط راه راه ضخیم فضایی تمیز با ظاهری پیچیده را به دیوارهای خانه القا می‌کند که این سبک طرفداران زیادی هم دارد. توجه داشته باشید که این مدل برای محیط کار و فروشگاه‌ها هم قابل استفاده است.

راه راه ضخیم

راه راه ضخیم

راه راه مورب

نوع دیگری از کاغذ دیواری‌های راه راه، مدل مورب است. در این مدل خطوط به شکل مورب از یک سمت دیوار با زاویه‌ای مشخص به سمت دیگر دیوار کشیده شده‌اند. کاغذ دیواری‌های راه راه مورب نسبت به چند مدل قبلی طرفداران کمتری دارند چون باعث شلوغی و عدم تمرکز می‌شوند.

این مدل کاغذ دیواری بیشتر برای دکور فروشگاه‌ها یا فضاهای تجاری که جلب توجه کردن مشتری بسیار مهم است استفاده می‌شود. همچنین از این مدل کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک هم استفاده می‌شود.

راه راه مورب

راه راه مورب

راه راه ترکیبی

اگر سری به بازار یا سایت‌های فروش کاغذ دیواری زده باشید حتما با مدل‌های ترکیبی هم مواجه شده‌اید. این مدل کاغذی دیواری از ترکیب خطوط راه‌راه و المان‌های دیگر مانند المان‌های طبیعی، فانتزی یا حالت پتینه ساخته می‌شود. در واقع این کاغذ دیواری ترکیبی از سبک‌های مختلف کاغذ دیواری است.

قیمت کاغذ دیواری‌های راه راه ترکیبی نسبت به مدل‌های ساده گران‌تر است چون در طراحی و ساخت آن مراحل پیچیده‌تری پشت سر گذاشته می‌شود. از این مدل کاغذی دیواری‌ها علاوه بر محیط خانه در مکان‌های اداری، فروشگاه‌ها و سالن‌های انتظار هم استفاده می‌شود.

راه راه ترکیبی

راه راه ترکیبی

راه راه بارکدی

یکی دیگر از مدل‌های کاغذ دیواری راه راه مدل بارکدی است. در این مدل خطوط از ضخیم به باریک چیده شده‌اند و حال و هوایی سه‌بعدی به دیوار می‌دهند. این مدل کاغذ دیواری هم چند سالی می‌شود که طرفدارانی پیدا کرده و در اتاق خواب و محیط‌های فروشگاهی از آن استفاده می‌شود.

راه راه بارکدی

راه راه بارکدی

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری راه راه

قبل از انتخاب و خرید دیوارپوش راه راه بهتر است نکاتی را هم در نظر داشته باشید که عبارت است از:

هماهنگی با دکوراسیون: اگر برای خانه‌ای که در آن حضور دارید قصد خرید کاغذ دیواری طرح راه راه دارید حتما به رنگ‌های موجود در خانه توجه کنید. طرح و رنگی که برای کاغذ دیواری انتخاب می‌کنید باید با سبک معماری و دکوراسیون خانه شما سازگار باشد.

استفاده از دو رنگ: انتخاب جسورانه این است که تنها از دو رنگ برای کاغذ دیواری راه راه استفاده کنید. این دو رنگ می‌توانند سیاه و سفید یا هر رنگ دیگری باشند. انتخاب رنگ‌های کمتر برای دیوار، شجاعت و اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهد و تنها با همان رنگ‌ها سایر دکوراسیون خانه را انتخاب کنید.

به دیوارها محدود نشوید: اینکه کاغذ دیواری‌های راه راه فقط برای دیوار ساخته شده‌اند را فراموش کنید. می‌توانید پا را کمی فراتر بگذارید و کاغذ دیواری را روی سقف خانه هم بکشید. امتداد خطوط روی سقف فضایی جادویی به خانه یا محیط کار شما می‌بخشد.

رنگ‌های ترکیبی: اگر از رنگ‌های زیادی خوشتان می‌آید، برای کاغذ دیواری هم می‌توانید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. کاغذ دیواری‌هایی در بازار وجود دارند که روی آن‌ها بیش از 10 رنگ قرار داده شده و فضایی شاد برای اتاق خواب یا اتاق پذیرایی به وجود می‌آورند.

سخن پایانی

خرید کاغذ دیواری راه راه انتخابی جسورانه است. مدل‌های مختلفی از این نوع دیوارپوش در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به دکوراسیون خانه، هرکدام از این مدل‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی بهترین مکان‌ها برای نصب کاغذ دیواری‌های راه راه پرداختیم و سپس انواع مدل‌های کاغذ دیواری طرح  راه راه را معرفی کردیم.

  انتهای پیام/

منبع خبر: معمارنو

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید