۱۴۰۳/۰۲/۳۰

مشکلی ‌در زمینه اجاره مسکن ‌نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی مشکل خاصی در زمینه اجاره مسکن وجود ندارد.
مشکلی ‌در زمینه اجاره مسکن ‌نداریم

به گزارش اخبار ساخته ها؛ ‌علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در  اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اظهار داشت: یک هزار و 25 بنگاه املاک در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 664 مورد آن در مرکز استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید بنگاه‌های فعال در استان شناسایی شوند که طرح ضربتی شناسایی املاک بعد از ایام عاشورای حسینی و در مدت 20 روز اجرا می‌شود، تا نتایج آن را به تهران گزارش کنیم افزود: شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود برای کنترل نرخ اجاره مسکن در کشور خواستار این کارگروه شده است.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای هم برای ثبت اجاره املاک راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از سال 1352 قانونی برای حوزه مسکن داشته‌ایم که تاکنون اجرایی نشده و وزیر راه و شهرسازی دنبال اجرای آن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مهمترین راه کنترل بازار مسکن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

عباس‌زاده اظهار داشت: بانک‌های استان باید پیگیری لازم را برای مشخص شدن سهم استان از وام ودیعه مسکن انجام دهند تا کسانی که شرایط مورد نظر را دارند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: در خراسان جنوبی مشکل خاصی در زمینه اجاره مسکن وجود ندارد و در قالب این کارگروه تنها در بیرجند می‌توانیم اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مهمترین عامل در تعیین قیمت اجاره واحدهای مسکونی، میزان عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید