۱۴۰۳/۰۶/۲۹

مسکن های مهری که متعهد شده اما ساخته نشده

رییس جمهور در نهمین گفت و گوی تلویزیونی با مردم: ۲۴۰ هزار مسکن مهر ساخته نشده در دولت های قبل برای دولت سیزدهم مانده که باید به پایان برسد.
مسکن های مهری که متعهد شده اما ساخته نشده

به گزارش اخبار ساخته ها؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب همزمان با دومین سالروز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگویی تلویزیونی با تبریک ماه ذی الحجه و دهه مبارک منتهی به عید قربان گفت: در انتخابات طبیعتا نامزدها هر کدام با یک انگیزه و دلیل و وعده و با تحلیل شرایط موجود جامعه وارد میدان می‌شوند که من هم احساس کردم در آن مقطع، شرایط خاص و ناامیدی بر مردم و جامعه غالب شده و به نوعی اوضاع را بر وفق مراد نمی دیدیم وارد عرصه شدم.

تعهد ساخت ۲۴۰ هزار خانه روی دست دولت

رئیس جمهور درباره وعده ساخت یک میلیون مسکن گفت: اگر من هم وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را نمی‌دادم هم قانون و هم نیاز کشور بر ساخت یک میلیون مسکن تاکید می‌کرد با توجه به اینکه ما در کشور کمبود زمین نداریم و در تمام کشور قضیه ساخت مسکن دنبال می شود.

رئیس دولت سیزدهم اعلام کرد که تعهد ساخت ۲۴۰ هزار خانه روی دست ما مانده است که پول‌های این خانه‌ها را قبلا از مردم گرفته‌اند اما آن را در جای دیگر هزینه کرده‌اند و اکنون دولت ما با تعهد ساخت ۲۴۰ هزار خانه طرف است که بودجۀ آن خرج شده است.

آیت الله رئیسی اظهارداشت: طرح‌هایی در کشور با عمر ۱۵ ساله داریم که مردم را ناامید کرده است و اینکه پروژه ها به نام چه کسی تمام شود مهم نیست. عده ای می گویند طرح ها به اسم ما بوده. اگر به اسم شما بوده چرا آنها را تکمیل نکردید؟

مهمترین عامل تورم، کسری بودجه است

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در مهار تورم اضافه کرد: مساله تورم درد مزمنی است که ما سال‌ها با آن درگیریم. مهمترین عامل تورم، کسری بودجه است؛ در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم کسری بودجه نداشته باشیم و این مهم است. دوم رشد نقدینگی است که آخر سال ۱۴۰۱ تورم از ۴۳ درصد به ۳۱ درصد رسید.  

وی ناترازی بانک‌ها را از دیگر عوامل افزایش تورم دانست و افزود: مردم به بانک‌ها اعتماد کنند، بانک محل امنی است اما بانک‌ها هم کاری کنند که مورد اعتماد مردم قرار گیرند. اقدامات و برنامه‌های را در دستور کار داریم که ناترازی بانک‌ها رفع شود.  

رئیس جمهور گفت: انتظار تورمی از دیگر عوامل تورم است؛ انتظاراتی به وجود می‌آید و فضایی ایجاد می‌شود تا مردم را نگران کنند. تمام تلاش دولت برای مهار تورم است. مقایسه وضع خرداد با اردیبهشت نشان می‌دهد که رشد تورم کم شده و در حال تبدیل به رشد نزولی است.  

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: تولید افزایش پیدا کرده و درآمدهای دولت بیشتر شده اما این باید در سفره مردم، نمود پیدا کند.

جلوی فرارهای مالیاتی گرفته‌ شد

رئیس جمهور در بخش دیگری از این گفت و گو به اضافه شدن ٢ میلیون مودی مالیاتی جدید در سال اول فعالیت دولت‌ سیزدهم اشاره کرد و گفت که جلوی فرارهای مالیاتی گرفته‌ شد.

رئیسی با طرح این پرسش که چرا کارمند ما با حقوق پایین مالیات می‌دهد اما کسی که درآمد بالایی دارد از دادن مالیات فرار می‌کند؟ گفت: با وجود هزینه‌های جدیدی که به دولت بار شده حتی یک روز هم حقوق و دستمزد هیچ دستگاهی عقب نیفتاده‌است.

وی رتبه‌بندی معلمان  که ١١ سال خاک خورده بود را یادآوری کرد  و گفت: این اقدام در دولت‌سیزدهم عملیاتی شد. موضوعی که مجلس برای آن ٣٦ هزار میلیارد تومان مصوب کرد اما عملیاتی شدن آن بیش از ٤٠ هزار میلیارد تومان هزینه داشت.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید