۱۴۰۳/۰۶/۲۶

محله‌های مرفه نشین شهر تبریز

قیمت مسکن در تبریز به‌طور نجومی افزایش پیدا کرده است. اگر قصد خرید خانه در تبریز را دارید ابتدا باید با محله‌های گوناگون این کلان‌‌شهر آشنا شوید.
محله‌های مرفه نشین  شهر تبریز

 به گزارش اخبار ساخته‌ها؛شهر تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی، منطقه‌ای خوش آب‌‌وهواست که در شمال غربی کشورمان واقع ‌شده. تبریز کلان‌شهری غنی و مدرن است که بیشتر مردم آن ترک‌زبان هستند. این شهر دانشگاهی با برخورداری از سه دانشگاه دولتی و مهم کشور و تعدادی دانشگاه معتبر دیگر، هرساله پذیرای دانشجویان فراوانی از مناطق گوناگون ایران است.

 این روزها با پیشرفت‌های متعدد، قیمت مسکن در تبریز به‌طور نجومی افزایش پیدا کرده است. اگر قصد خرید خانه در تبریز را دارید ابتدا باید با محله‌های گوناگون این کلان‌‌شهر آشنا شوید. بعد از آشنایی با محله‌های مختلف تبریز شما می‌توانید با توجه به بودجه‌‌تان، بهترین منطقه را انتخاب کنید.

انتخاب محله، عامل مهم در خرید خانه

خرید خانه از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی است. پس باید نهایت دقت را در انتخاب و خرید خانه به خرج دهید تا در آینده دچار هیچ‌گونه پشیمانی نشوید. اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید خانه انتخاب محله مناسب است. اگر محله‌ای که شما انتخاب می‌کنید محله ساکت و امنی باشد، ضامن ارتباط آینده شما با همسایه‌ها و ایمنی خانه‌تان خواهد بود. از طرفی دسترسی محله هم اهمیت بالایی دارد. اگر تردد شما با وسایل حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد باید فاصله خانه تا ایستگاه‌ها را نیز بررسی کنید.

مانند دیگر شهرهای ایران، شهر تبریز هم از لحاظ موقعیت به سه قسمت بالاشهر، متوسط و پایین‌شهر تقسیم می‌شود. شرق و شمال تبریز جزو مناطق بالاشهر هستند که قیمت خانه در آن‌ها بالاتر است. غرب و جنوب هم جزو مناطق پایین‌ شهر دسته‌بندی می‌شوند.

شرق و شمال تبریز؛ مناطق گران و سطح بالا

محله‌های ولیعصر، زعفرانیه، ائل ‌گلی، رشدیه مناطق بالاشهر تبریز هستند که خانه‌های لوکس و شیکی در آن‌ها وجود دارد. اگر بودجه بالایی برای خرید خانه در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید خانه‌ای زیبا و مدرن داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم به این مناطق سربزنید. بیشتر خانه‌های ولیعصر، زعفرانیه و… متراژ و قدمت بالایی دارند و از لحاظ جغرافیایی در مکان مناسبی واقع ‌شده‌اند.

محله‌های مشهور شهر تبریز کدامند؟

محله ولیعصر

ولیعصر منطقه بسیار بزرگی است و این وسعت باعث شده تا آن را به سه بخش مرکزی، شمالی و جنوبی تقسیم کنند. این منطقه خانه‌های نسبتا گرانی دارد؛ اما گران‌ترین خانه‌ها مربوط به بخش شمالی و ارزان‌ترین آن‌ها مربوط به بخش جنوبی ولیعصر هستند. در حال حاضر برای خرید خانه آپارتمانی در ولیعصر، باید بیش از یک میلیارد تومان خرج کنید.

زعفرانیه

شهرک زعفرانیه در جنوب شرق تبریز واقع‌ شده است و از سمت شمال به دانشگاه تبریز و از جنوب به محله میرداماد منتهی می‌شود. این شهرک تحت مدیریت شهرداری منطقه دو تبریز قرار دارد و قدمت برخی از خانه‌های آن به ابتدای انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. در شهرک زعفرانیه درمانگاهی وابسته به سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شده که یک مزیت برای این شهرک محسوب می‌شود.

ائل گلی یا ایل گلی

ایل گلی (ائل گلی) در گذشته یکی از روستاهای اطراف تبریز بوده که با گسترش شهر و ساختمان‌سازی این منطقه هم وارد حوزه شهری تبریز شده است. ایل گلی نسبت به سایر نقاط شهر آب‌وهوای بسیار دل‌نشین و مناسبی دارد؛ به همین دلیل است که مردم بسیاری این منطقه را برای سکونت انتخاب می‌کنند. عمارت ائل گولی، استخر شاه‌گولی، پارک جنگلی صائب تبریزی، شهربازی لونا پارک و… از جذابیت‌های این منطقه هستند.

رشدیه

منطقه رشدیه با آب‌وهوای معتدل و معماری مدرن، از بهترین مناطق شمال شهر تبریز است. اگر بودجه بالایی برای خرید خانه دارید رشدیه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در کنار محیط تمیز و مدرن، امکانات متعددی در این ناحیه وجود دارد. مرکز خرید رشدیه و پالادیوم، پارک لاله و جاده سلامت، و برج‌ها و فضاهای سبز از جاذبه‌های رشدیه هستند.

مرکز تبریز؛ دسترسی خوب با قیمت متوسط

بعد از بررسی مناطق گران‌قیمت تبریز نوبت به قسمت متوسط شهر می‌رسد. منطقه مرکزی شهر تبریز شامل خیابان منظریه، آب‌رسان، بام فرشته، یاخچیان، استانداری، مرزداران، میدان ساعت، باغمیشه و… است. این مناطق در عین برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، قیمت پایین‌تری نسبت به خانه‌های بالا شهر دارند. دیگر مزیت این مناطق دسترسی آسان به خدمات شهری است که برای رفت ‌و آمد با وسایل حمل ‌و نقل عمومی شما را دچار مشکل نمی‌کند. مثلا منطقه مرزداران به علت تازه تأسیس بودن، خانه‌های نوساز و خوبی دارد و شما می‌توانید با هزینه مناسب، خانه مناسب خود و خانواده‌تان را انتخاب و خریداری کنید.

غرب و جنوب تبریز؛ ارزان‌ترین محله‌ها

اگر بودجه بالایی برای خرید خانه ندارید، بهتر است آگهی‌های مربوط به مناطق بهار، آزادی، حافظ، باغ میثم، استاد جعفری،‌ امام خمینی، کوی سهند و اندیشه را بررسی کنید. این مناطق متعلق به جنوب و غرب تبریز هستند و از محله‌های پایین‌ شهر محسوب می‌شوند، شهرک‌های سهند و اندیشه ارزان‌ترین خانه‌ها را در تبریز دارند.

سهند

کوی سهند منطقه‌ای بسیار خوش آب‌و هواست که فاصله‌اش از مرکز شهر زیاد است و به همین دلیل خانه‌های ارزان بسیاری دارد. سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد و به بوستان ایل گلی بسیار نزدیک است. اگر می‌خواهید با هزینه بسیار کم بهترین محل برای خرید خانه انتخاب کنید، ما شهرک سهند را پیشنهاد می‌کنیم.

اندیشه

گسترش شهرنشینی باعث الحاق روستاهای متعددی به شهر و رونق ساختمان‌سازی شده است. شهرک اندیشه منطقه‌ای درنزدیکی روستای الحاقی اخماقیه است که در غرب تبریز قرار دارد. اندیشه پرجمعیت، متراکم و آلوده است. قرار گرفتن در کنار مزار بزرگ وادی رحمت، میدان بزرگ میوه و تره‌بار، ترافیک شدید و آلودگی ناشی از صنایع موجب شده که مسئولین کمتر به فکر رونق این منطقه باشند. اما این منطقه برای خرید خانه با بودجه کم مناسب است.

نکته آخر برای خرید خانه در تبریز

در آخر اینکه اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، می‌توانید سراغ خرید خانه‌های کلنگی در تبریز بروید. محله‌های نوبر، دوه‌چی و امیرخیز بافت قدیمی دارند و انواع خانه قدیمی و زمین در آن‌ها معامله می‌شود.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید