۱۴۰۳/۰۲/۰۸

قیمت نهضت ملی مسکن تابعی از تورم است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مخالفت عده‌ای با خروج سیمان و فولاد از بورس درباره قیمت نهضت ملی در سال آینده،گفت:قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است.
قیمت نهضت ملی مسکن تابعی از تورم است

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن این است که هرکجا فضا و مساحت زمین اجازه دهد، مبنا احداث ساختمان‌های تک طبقه یا دو طبقه ویلایی حیاط دار است، چراکه با استقبال و رضایتمندی بیشتری روبروست.

وی از ساخت 2.1 میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: شاهد اتفاقات بسیار خوبی در خصوص تأمین زمین و ساخت مسکن روستایی در کشوریم و امیدواریم سال آینده سال شکوفایی تأمین مالی گسترده‌تر برای پروژه‌های نهضت ملی از سوی شبکه بانکی کشور باشد.

وی درباره قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن در سال آینده، اضافه کرد: باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:با وجود پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی عده‌ای با خروج این دو مصالح از بورس کالا مخالف بودند، اما امیدواریم سال آینده مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد و سیمان با تمهیدات وزارت اقتصاد و دارایی ارزان‌تر در اختیار سازندگان و پروژه‌ها قرار بگیرد.

بذرپاش همچنین از همکاری با وزارت کشور و شهرداری‌ها برای افزایش حداقلی عوارض ساخت و ساز در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید