۱۴۰۳/۰۲/۱۰

فولاد ضد زنگ‌ «آستنیتی» برای اولین بار در کشور تولید شد

رئیس فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: برای نخستین بار در کشور تختال فولاد زنگ‌ نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ در اصفهان تولید شد.
فولاد ضد زنگ‌ «آستنیتی» برای اولین بار در کشور تولید شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ محمدعلی شفیعی  گفت: با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان بار دیگر راهبرد تولید فولادهای خاص در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ به ثمر نشست.

وی ادامه داد: این موفقیت در حالی به دست آمد که تجهیزات و امکانات موجود در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری برای تولید این نوع گریدهای پرآلیاژ طراحی نشده‌اند و کارکنان توانمند این ناحیه با همکاری واحدهای پشتیبانی با دانش فنی و خلاقیت، موفق به تولید تختال یکی از پرمصرف‌ترین و پرآلیاژترین گریدهای فولاد زنگ‌نزن شدند.

وی خاطرنشان کرد: فولاد زنگ‌نزن ۳۱۶ کاربرد ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد و مقاومت به خوردگی بالایی در محیط‌های کاری کلریدی، اسیدی ملایم و آلوده دریایی دارد.

تختال (اسلب) بیشتر برای تولید محصولات تخت فولادی، مانند کُویل یا ورق‌های فولادی استفاده می‌شود که در صنعت ماشین سازی و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد.

تولید تختال فولادهای زنگ‌نزن اولین گام در جهت تولید ورق‌های زنگ‌نزن است و در ادامه، جهت بومی‌سازی این محصولات در کشور باید فرایندهای نورد گرم و نورد سرد برای این منظور در کشور توسعه یابند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید