۱۴۰۳/۰۲/۲۰

ضرورت بروزرسانی نقشه ساختمان های مهم

بسیاری از ساختمان های مهم کشور فاقد نقشه های بروز هستند و ضروریست که هرچه سریع تر با بهره مندی از فناوری نوین نسبت به بروزرسانی نقشه ها اقدام کنند.
ضرورت بروزرسانی نقشه ساختمان های مهم
به گزارش اخبار ساخته ها؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان گفت: بخشی از ساختمان‌های مهم کلانشهر‌ها به دلایل مختلف از جمله تغییر مالکان، نقشه بروز ندارند. این در حالی است که یکی از موضوعات مطرح شده در مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان بروز رسانی نقشه ساختمان‌ها و دسترسی ساکنان، نگهدارندگان و بازرسان ساختمان به آن است.
 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از ساختمان‌های مهم کشور فاقد نقشه‌های بروز هستند، عنوان کرد: در بسیاری از کشور‌ها و حتی در بسیاری از ساختمان‌های داخل کشور از فناوری جدیدی برای بروز رسانی نقشه ها به نام "فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان (BMI) " استفاده می‌شود؛ که بنده پیشنهاد کردم هر چه سریع‌تر ساختمان‌های مهم کشور طی قراردادی با شرکت‌های مهم و دانشگاه‌ها با بهره مندی از این فناوری نوین نسبت به بروزرسانی نقشه ساختمان‌ها اقدام کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه وجود نقشه‌های رقومی و دیجیتال ساختمان‌ها در مواقع بروز بحران، تعمیرات، حریق و سایر حوادث مشابه بسیار کمک کننده است، عنوان کرد: این امر موجب می‌شود هنگام بروز حادثه، آتش‌نشانان و نیرو‌های امدادگر با دسترسی به نقشه‌های سه بعدی و اطللاعات ساختمان از جمله نقشه‌های سازه‌ای و تاسیساتی، پیش از ورود به ساختمان دیدگاه بهتری از مسیر‌های دسترسی طبقات و نقاط آسیب رسان برای امداد رسانی سریع به مردم داشته باشند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:لذا یکی از کار‌های ضروری برای ساختمان‌ها مهم کشور در اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، تهیه نقشه‌های رقومی و دیجیتال است.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید