۱۴۰۳/۰۲/۱۰

شهر تاریخی "شاپورخواست" خرم آباد ظرفیت نهان گردشگری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهر تاریخی "شاپورخواست" خرم آباد یک ظرفیت مناسب برای گردشگری است.
شهر تاریخی "شاپورخواست" خرم آباد ظرفیت نهان گردشگری است

به گزارش اخبار ساخته ها؛ احمدرضا دالوند در بازدید از عملیات کاوش محوطه باستانی مناره آجری خرم آباد ( شهر باستانی شاپورخواست) اظهار کرد: لرستان در بحث گردشگری، ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند با ایجاد اشتغال و بالا بردن درآمد اقتصادی منطقه، نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: این ظرفیت‌ها باعث شده گردشگری به یکی از اولویت‌های استان تبدیل شود به همین منظور با هماهنگی استاندار ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ادامه کاوش در محوطه باستانی شاپور خواست مناره آجری خرم‌آباد اختصاص یافت و تا به حال آثار خوبی یافت شده است.

دالوند با اشاره به اینکه این شهر مربوط به پایان دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی است گفت: این مجموعه می‌تواند تبدیل به ماکت شده و به ظرفیت‌های گردشگری استان افزوده شود بنابراین تلاش می شود با حمایت‌های مالی از کاوش های باستانی، گسترش داده شود.

وی ادامه داد: محوطه باستانی مناره آجری خرم‌آباد پس از هگمتانه تنها سایت پلان کاوشگری شهری در کشور است که می‌تواند به رونق گردشگری لرستان کمک کند.

شاپورخواست از شهرهای دوره ساسانی بود که گفته می شود در مکانی که امروزه خرم‌آباد نام دارد، بنا شده بود و پس از حمله مغول به ایران به‌طور کامل تخریب شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید