۱۴۰۳/۰۲/۲۶

شناسایی ۱۳۰۰۰ مسکن مهر خالی در پرند

مدیرعامل شرکت عمران پرند از شناسایی ۱۳ هزار خانه خالی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.
شناسایی ۱۳۰۰۰ مسکن مهر خالی در پرند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به ساخت ۹۶ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۹۵ هزار واحد افتتاح شده و ۱۳۶۹ واحد باقیمانده که عمده آنها مساکن مهر تعاونی‌ها هستند.

وی ادامه داد: این واحدها مشکل حقوقی دارند که یا اعضای تعاونی با هئیت مدیره یا سازنده با هئیت مدیره مسئله دارند. اینها برای حل اختلاف با دستور قضایی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل حدود ۷۰۰ واحد برطرف شده است، یادآور شد: ۲۲۰ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن پرند ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۸ هزار نفر واحد شرایط بوده اند. در مجموع تاکنون زمین ۳۳ هزار و ۳۰۰ واحد تامین شده است.

وی با اشاره تصویب الحاق فاز ۷ به محدوده شهر پرند، اظهار کرد: در این سایت حدود ۱۷ هزار واحد مسکن در حال ساخت است. در شمال فاز ۶ پروژه‌ها نیز در قالب طرح اقدام ملی با پیشرفت حدود ۶۰ درصدی در خال ساخت است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت پرند که در حال حاضر حدود ۳۵۰ هزار است، باید به سمت تامین خدمات روبنایی از جمله، مدرسه، مسحد، فضای سبز، مراکز درمانی و... برویم.

صیادی با یادآوری تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومانی مترو پرند به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: در حوزه بوستان ها و فضای سبز ۵ بوستان فاخر و بزرگ در حال ساخت است که از این تعداد ۲ بوستان آماده افتتاح شده است.

وی همچنین از ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی پرند خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از هزینه احداث این بیمارستان را شرکت عمران پرند تامین خواهد شد. امیدواریم اواخر خرداد یا اوایل تیرماه امسال شاهد کلنگ زنی پروژه مذکور باشیم.

وی در خصوص تخلف صورت گرفته در شرکت عمران پرند، گفت: در گذشته مسائلی در پرند بود که با دستور مقام قضایی پیگیری هایی صورت گرفت. در این رابطه نیز افرادی بازداشت شده اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند بیان کرد: با توجه به اینکه کیفرخواست صادر نشده از جزییات این تخلف اطلاع نداریم.

صیادی با اشاره اینکه شهرک اعتمادیه حدود ۳۲۰ هکتار است، اظهار کرد: برای این شهرک در زمان حاضر در حال طی کردن فرآیند تملک زمین هستیم که در این شهرک پیش بینی ساخت ۱۰ هزار واحد صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به سوداگری برخی مشاوران املاک در بازار مسکن پرند، تصریح کرد: تعدادی از مشاوران املاک در پرند داریم که متخلف هستند. با همراهی دستگاهای ذی ربط طی چند مورد با مشاوران املاک متخلف برخورد شد. بر این اساس حدود ۱۳۸ بنگاه غیرمجاز شناسایی و برخی از آنها پلمب شدند. در مجموع نظارت بر مشاوران املاک به عنوان برنامه ویژه وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است.

وی در رابطه با خانه های خالی در پرند، بیان کرد: حدود ۱۳ هزار واحد خالی که اکثرا مسکن مهر هستند در پرند شناسایی و حدود ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه اولین سری واحدهای نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم تا چند ماه آینده در شهر پرند افتتاح می شود، اظهار کرد: به شرط واریز به موقع آورده و همراهی دستگاهای خدمات رسان تا پایان سال ۹ هزار واحد افتتاح خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون برای ۵۰ هزار نفر تقاضا داریم که البته برای آن زمین نداربم.اگر شهرک اعتمادیه را حساب کنیم حدود ۱۲۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۴۰ هزار تقاضا اشاره شده نیاز داریم. از سوی دیگر باید این مسئله را در نظر بگیریم که در پرند محدودیت آب داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده قیمت نهضت ملی مسکن را مدیریت کرده و تقریبا یکسان باشد. اما واقعیت این است که تورم با قیمت ها نمی خواند. وزارت راه زمین را از قیمت مسکن حذف کرده تا هزینه ساخت کاهش یابد.البته با توجه به اینکه قراردادهای امضا شده مشمول تعدیل می شود از متقاضیان نهضت ملی مسکن می خواهیم به موقع آورده خود را واریز کنند.

وی تاکید کرد:اولین سری نهضت ملی مسکن با هزینه هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان ساخته شده و یک واحد ۸۰ متری با احتساب مشاعات (۱۲۰ متر) حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند همچنین، گفت: ریل باس یک معارض در محدوده اسلامشهر دارد، در توافقی که در گذشته با راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم قرار شد در دو خطه کردن کردن ریل باس شرکت عمران کمک کند.

صیادی ادامه داد: در آن مقطع این توافق انجام نشد چراکه معارض سنگینی دارد. چنانچه راه آهن مشکل معارض ریل باس را برطرف و خط مترو پرند را نیز دو خطه کند، حتما به ریل باس کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان دارد در ادامه پروژه به هر دلیلی امتیاز نهضت ملی مسکن سلب شود، از مردم می خواهیم به چنین معاملاتی ورود نکرده و خود را گرفتار نکنند.

انتهای پیام/

منبع خبر: اقتصاد آنلاین

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید