۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اخبار ساخته ها گزارش می دهد؛

سه هزار هکتار اراضی به نام وزارت راه وشهرسازی سند خورد

درحالی که اعلام شده بود تا شهریور ماه باید دستگاه ها اراضی مازاد خود را به وزارت راه وشهرسازی منتقل کنند هم اکنون بعد از گذشت دوماه اراضی مازاد دستگاه های مختلف به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است.
سه هزار هکتار اراضی به نام وزارت راه وشهرسازی سند خورد

به گزارش اخبار ساخته ها در اجرای  طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین مسائلی که دولت باید در دستور کار خود قرار  دهد تامین اراضی است.

در جدیدترین گزارشی که اخیرا منتشر شده وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، علوم تحقیقات و فناوری و نفت در صدر دستگاه‌هایی هستند که اسناد زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرارداده‌اند.

بر اساس این گزارش بیش از یک‌هزار و هشتصد هکتار از این زمین‌ها متعلق به وزارت جهاد و کشاورزی، ۵۵۴ هکتار متعلق‌به زمین‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۱۶۳ هکتار مربوط به زمین‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت می‌شود. وزارت آموزش و پرورش با ۱۴۳ هکتار، شرکت ذوب آهن با ۶۸ هکتار و وزارت کشور با ۶۷ هکتار زمین هم در فهرست نهادهایی هستند که اسناد زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرارداده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که  تغییر اسناد مالکیت اراضی دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی را در قالب اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن منتشر کرده است که بر اساس این گزارش مجموع سند زمین‌های منتقل شده به نام این وزارتخانه به حدود ۳ هزار هکتار رسیده است.

براساس این گزارش طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۴میلیون واحد مسکونی کلید خورده که در اجرای این تامین اراضی و واگذاری بخشی از اراضی به متقاضیان از مهم ترین برنامه های دولت به شمار می رود و با توجه به آنکه پیش از این اعلام شده بود دستگاه ها باید اراضی خود را به وزارت راه وشهرسازی منتقل کنند و در صورت عدم انتقال سند آنها به‌نام وزارت راه وشهرسازی میخورد به نظر می‌رسد اسناد این اراضی هم اکنون به نام وزارت راه وشهرسازی خورده باشد‌

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید