۱۴۰۳/۰۲/۲۳

سهم کردستان در طرح‌ نهضت ملی مسکن چقدر است؟

مدیرکل راە و شهرسازی استان کردستان گفت: سهم استان کردستان در قالب طرح‌های ملی و نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.
سهم کردستان در طرح‌ نهضت ملی مسکن چقدر است؟

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ جهانگیر الیاسی مدیرکل راە و شهرسازی استان کردستان اظهار کرد: هدف از طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه وایجاد امید  است.

وی با اشارە بە اینکە حجم عظیمی از ساخت و سازها در قالب نهضت ملی مسکن سبب افزایش اشتغال جوانان خواهد شد، گفت: به ازای هر ساختمان ۵.۵ اشتغال ایجاد خواهد شد.

الیاسی ادامە داد: در سال گذشتە قیمت زمین نسبت بە قیمت مسکن افزایش ۱٤۰ درصدی داشتە است.

مدیرکل راە و شهرسازی استان کردستان گفت: طبق برنامەریزی‌های انجام شدە باید طی چهار سال آیندە ٤ میلیون واحد مسکن در کشور ساختە شود کە از این میزان سهمیە استان ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد است.

الیاسی در خصوص چالش‌های روبەروی طرح نهضت ملی درکردستان گفت: اغلب زمین‌های در نظر گرفتە شدە زمین کشاورزی و عمدتا از نوع ۱ و ۲ هستند.

وی افزود: همچنین  توپوگرافی استان خشن بودە و اراضی ملی عمدتا در این عوارض واقع شدەاند.

الیاسی هزینە آمادە سازی مسکن ملی در اکثر شهرها را بالا عنوان و اضافە کرد: همچنین در برخی شهرهای استان همچون بانە و مریوان کشاورزان و مالکین تمایلی بە توافق با راە و شهرسازی ندارند و نسبت بە تفکیک و فروش زمین‌ها اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: سهمیە شهر سنندج در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار و ۷۳٨ واحد بودە کە تاکنون ٦٦ هزار و ٥٨ خانوار ثبت‌نام کردەاند کە از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۲٥ ثبت نامی را تاکید و ۳ هزار و ۹۹۳ خانوار وجە آن را واریز کردەاند.

انتهای پیام/

منبع خبر: وزارت راه و شهرسازی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید