۱۴۰۳/۰۵/۰۶

سقوط آزاد از بالای بلندترین برج جهان + فیلم

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است که ساخت آن ۶ سال به طول انجامید و در چهار ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد.
سقوط آزاد از بالای بلندترین برج جهان + فیلم

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان  است که ساخت آن ۶ سال به طول انجامید و در چهار ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. این سازه بتنی که ۸۲۸ متر ارتفاع دارد، اولین تلاش در تاریخ جهان برای سازه‌ای با این ارتفاع بوده است و در نتیجه طراحان و مهندسان از بهترین و جدیدترین فناوری و طراحی سازه برای آن استفاده کرده‌اند. این برج غول‌پیکر، نمونه‌ای بی‌بدیل از برتری معماری را به رخ دنیا می‌کشد. با توجه به عظمت ساختمان برج، تعجب‌آور نیست که بسیاری آن را به یک شهر عمودی توصیف می‌کنند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدن‌سازی بزرگ، استخر، رستوران‌های متعدد و حتی مسجد را در خود جای داده است. طراحی این برج ۱۶۳ طبقه با تلفیق تاثیرات فرهنگی و فناوری مدرن همراه بود تا سازه‌ای با بهترین عملکرد در شرایط آب‌وهوایی دبی ساخته شود. برای آشنایی بیشتر با برج خلیفه، با ما همراه باشید.

برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین آسمان‌خراش جهان به حساب می‌آید که تاکنون توسط انسان ساخته شده است. هزینه ساخت آن نیز با اندازه آن مطابقت دارد که رقمی بالغ بر ۱,۴ میلیارد دلار بوده است.

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین آسمان‌خراش دنیا است

ارتفاع برج تا بالای منار مخروطی آن اندازه‌گیری می‌شود؛ زیرا این منار یک عنصر معماری است. تا قبل از سال ۲۰۱۰، ارتفاع برج خلیفه به‌عنوان یک راز بود تا مانع از پیشی‌گرفتن رقبای احتمالی شوند و جالب اینکه برای گمراهی رقبا، شایعاتی گسترش یافت که ارتفاع ساختمان ۸۱۷ متر است؛ عددی که بسیار پایین‌تر از ارتفاع اصلی سازه بود.

سرانجام اعلام شد که ارتفاع استاندارد برج خلیفه ۸۲۸ متر و ارتفاع آن تا نوک ۸۲۹٫۸ متر است و بلندترین ساختمان جهان محسوب می‌شود. این برج تا سال ۲۰۲۲ عنوان بلندترین سازه جهان را در دست خواهد داشت؛ چراکه برج کریک دبی یا برج خور، گوی سبقت را از برج خلیفه خواهد ربود.

جهت مشاهده ویدیو روی لینک زیر کلیلک کنید

https://aparat.com/v/tyb2jg9

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید