۱۴۰۳/۰۲/۳۰

سرمایه گذاران تمایلی به مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ندارند

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران اصلا تمایلی به مشارکت در نهضت ملی ندارند.
سرمایه گذاران تمایلی به مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ندارند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ محمد خیرخواه رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: برای ساخت مسکن‌های حمایتی در استان سیستان و بلوچستان نرخ پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی حدود شش میلیون تومان تعیین شده که با واقعیت‌های بازار تناسبی ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان افزود: شکل قراردادهای پیشنهادی به سازندگان سرمایه‌گذاران به نحوی است که بخش خصوصی به صورت مستقیم با متقاضیان و افرادی که آورده های خرد تزریق می کنند، طرف قرارداد خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاران مسکن باید در پایان پروژه را به افرادی که پول پیش و یا آورده‌های نخست خود را واریز کرده‌اند تحویل دهند.

خیرخواه ادامه داد: واقعیت‌های بازار بیان‌گر آن است که امکان ساخت مسکن با هزینه هر متر شش میلیون تومان در استان سیستان و بلوچستان ممکن نیست و به همین دلیل اصلا تمایلی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های نهضت ملی دیده نمی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان افزود: مبلغی پیشنهاد شده در استان سیستان و بلوچستان با هزینه‌های ساخت تناسب ندارد، شاید در سایر استان‌ها مانند اصفهان و تهران که به مصالح ساختمانی دسترسی راحت‌تری دارند و بعد مسافت کارخانه تا پروژه ناچیز است به صرفه و صلاح سرمایه‌گذاران باشد و پروژه سر به سر و یا با سود حداقل به اتمام برسد.

خیر خواه گفت: در این استان که برای تامین مصالح باید هزینه زیادی برای حمل مصالح پرداخت کرد و یا اجرت کارگران ماهر و غیرماهر غیربوومی بسیار سنگین است، نمی‌توانیم با شش میلیون تومان مسکن بسازیم.

وی ادامه داد: استادکاران و کارگران ماهر معمولاً از سایر شهرستان‌ها به این منطقه می‌آیند و دستمزدهای بالایی طلب می‌کنند به همین دلیل ساخت مسکن‌های حمایتی مانند نهضت ملی مسکن و مسکن مهر از سوی سرمایه‌گذاران دنبال نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت باید با آنالیز منطقی و رصد واقع بینانه نهاده‌های موثر در قیمت نهایی مسکن در قیمت سیستان و بلوچستان یک قیمت عادلانه اعلام کند که یقیناً بیش از ۱۰ میلیون تومان برای هر متر مربع خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر: بازار

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید