۱۴۰۳/۰۲/۰۸

سرانجام کاهشی سکه

قیمت سکه طلا در بازار روز گذشته نوسانات چشمگیری را تجربه کرد.
سرانجام کاهشی سکه

به گزارش اخبار ساخته ها؛ در بازار صبح دیروز نرخ این کالای سرمایه‌ای حوالی کانال ۳۴ میلیون تومانی معامله می‌شد اما در ساعات پایانی بازار نه تنها به کانال ۳۳ بازگشت بلکه از نرخ روز دوشنبه نیز پایین‌تر ثبت شد.

بررسی‌های به‌عمل آمده از معاملات ارزی آزاد نیز گویای آن است که ریسک حضور در این بازار از گذشته بسیار بیشتر شده است. این افزایش نا‌اطمینانی به گونه‌ای شده که برخی از فعالان بازار، معاملات ارزی غیر‌رسمی در روز‌های اخیر را به بازار رمزارز‌ها تشبیه کرده و معتقدند احتمال رشد یا افت قیمت‌های ناگهانی وجود دارد. این در حالی است که نرخ دلار در معاملات رسمی مرکز مبادله ارز و طلای روز گذشته بدون تغییر نسبت به نرخ روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه داد. در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار عصر روز گذشته با ۳۶۰‌هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۳۳ میلیون و ۵۴۰‌هزار تومان به فروش رسید.  

دیروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن  نرخ سکه طلا در بازار تهران نوسانات متفاوتی را تجربه کرد. هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار صبح روز گذشته فعالیت خود را با رشد قیمتی حدودا ۴۰۰ تومانی در پله‌های ابتدایی کانال ۳۴ میلیون تومانی آغاز کرد.  اما با عبور بازار از ساعات میانی خود و همزمان با افت نرخ شاخص‌های تشکیل دهنده قیمت سکه نرخ این کالا سرمایه‌ای نیز کاهشی شد. در نهایت و در واپسین معاملات نقدی دیروز هر قطعه سکه طلا ضرب امامی افت قیمتی ۳۶۰‌هزار تومانی را نسبت به‌روز پیشین تجربه کرد و در رقم ۳۳ میلیون و ۵۴۰‌هزار تومان معامله شد. اما نیم و ربع سکه در بازار دیروز به رشد قیمت خود ادامه دادند. قیمت هر یک از قطعات ذکر شده در بازار دیروز با ۲۵۰‌هزار تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در ارقام ۱۹ میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان برای نیم سکه و ۱۲میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این روز با ۲۸‌هزار تومان رشد در رقم ۲میلیون ۹۰۶‌هزار تومان معامله شد. اما برخلاف بازار نوسانی سکه و ارز غیر‌رسمی، روند معاملات مرکز مبادله ارز و طلا در بازار دیروز با ثبات همراه بود. دلار نه در قالب نقدی و نه در قالب حواله نوسانی نکرد و در نرخ‌های روز دوشنبه یعنی ۴۲‌هزار و ۹۲۱ تومان و ۳۹‌هزار و ۵۲۲ تومان معامله شد.

انتهای پیام/

برچسب ها

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید